13 beneficii ale cireselor. Stiai ca ciresele te ajuta sa slabesti?

Desi multi adora sa manance cirese, totusi destui de putini cunosc ca acestea au si beneficii extraordinare pentru sanatate. In articolul de fata vei afla cateva dintre motivele pentru care ar trebui sa incluzi cat mai des ciresele in alimentatia ta.

Stiai ca ciresele fac parte din gategoria fructelor cu cel mai scazut continut de calorii? Chiar si asa, acestea contin foarte multe minerale si vitamine necesare organismului pentru o functionare normala.

Despre cires si cirese

Ciresul (Prunus avium) este un arbore cu o coroana circulara, care creste in general pana la o inaltime de 8 metri. Uneori  insa poate atinge chiar si 10 metri sau mai mult.

Fructele ciresului (ciresele) sunt dulci si pot fi de culori diferite. Chiar daca suntem obisnuiti sa spunem ca ciresele sunt rosii, acestea se mai gasesc si in nuante de galben sau chiar negru. In mijlocul fructului se afla un sambure rodund.

Avand un gust aromat si dulceag, ciresele pot suplini cu succes dulciurile, ciocolata si chiar bomboanele. Acestea se pot consuma la orice ora din zi, inclusiv searadeoarece au in compozitie melatonina.

Valori nutritionale (100g cirese)

Ciresele contin peste 70% apa si reprezinta o sursa extraordinara de vitamine (A, C, B1, B2, B6), magneziu, melatonina si alti compusi ce fac din aceste fructe un adevarat izvor de sanatate.

Energie: 63 Kcal

Carbohidrati: 16 g

Proteine: 1 g

Grasime totala: 0.2 g

Colesterol: 0 mg

Fibre alimentare: 2.1 g

Vitamine: Acid folic, Niacina (B3), Acid pantotenic (B5), Piridoxina (B6), Riboflavina (B2), Tiamina (B1), Vitamina C, Vitamina A, Vitamina E, Vitamina K

Minerale: Calciu, Cupru, Fier, Magneziu, Mangan, Fosfor, Zinc

Beneficii cirese – de ce sa le consumam

1. Combat cu succes depresia

Deoarece ciresele contin magneziu, acestea alunga stari precum anxietatea, stresul sau chiar depresia.

2. Redau vitalitatea

De asemenea, magneziul din cirese te ajuta sa alungi oboseala si sa te simti mai plin de vitalitate si energie.

3. Imbunatatesc calitatea somnului

Deoarece ciresele contin melatonina, acestea te vor ajuta sa ai un somn mai profund si mai odihnitor.

4. Ciresele te ajuta sa slabesti

Ciresele se numara printre fructele cele mai recomandate in curele de slabire, deoarece sunt de mare ajutor in eliminarea toxinelor din organism. De asemenea, acestea au un continut foarte redus de calorii si grasimi. Ciresele stimuleaza activitatea metabolismului (datorita continutului ridicat de apa) si in plus, datorita fibrelor solubile din compozitie, acestea confera senzatie de satietate.

5. Sustin buna functionare a digestiei

Ciresele joaca un rol foarte important in procesul de fermentatie intestinala.

6. Imbunatatesc vederea

Deoarece ciresele sunt bogate in provitamina A, acestea sunt foarte utile in buna functionare a vederii.

7. De ajutor impotriva gutei

Ciresele au un bun efect diuretic, motiv pentru care persoanele care sufera de guta, ar trebui sa le consume cat mai des. De asemenea, si persoanele care au probleme cu reumatismul si artrita ar trebui sa consume in mod constant cirese.

8. Benefice impotriva cancerului

Pline de antioxidanti ce lupta impotriva radicalilor liberi, consumul de cirese ajuta atat in prevenirea, cat si in combaterea cancerului. Studiile efectuate in acest sens au aratat faptul ca ciresele ajuta si in prevenirea mutatiilor genetice care pot conduce la aparitia cancerului.

9. Ciresele previn imbatranirea prematura

10. Reduc durerile si inflamatiile

Ciresele contin pigment antocianic, care s-a constatat ca are puternice efecte de reducere a durerilor si inflamatiilor. In acest sens sunt foarte utile in calmarea durerilor musculare si articulare.

11. Impotriva diabetului

Ciresele au un indice caloric foarte scazut comparativ cu alte fructe, ceea ce le face utile impotriva declansarii diabetului. Totodata reprezinta un fruct ideal pentru persoanele care deja sufera de aceasta afectiune.

12. Benefice in reglarea tensiunii arteriale

Potasiul continut de cirese ajuta la reducerea presiunii sanguine si la echilibrarea nivelului de fluide din organism. In plus, ciresele sunt de ajutor in mentinearea supletii vaselor de sange din corp.

13. Benefice pentru sanatatea creierului

Antocianii (colorant natural) ce se afla in compozitia cireselor, ajuta la combaterea stresului oxidativ si lupta cu succes impotriva bolilor neurodegenerative.

Iata de ce aceste fructe mici si gustoase si cu beneficii extraordinare asupra sanatatii, ar trebui incluse in alimentatie cat mai des. In plus sunt ideale ca si gustare intre mese. Acestea te vor ajuta sa te energizezi in mod natural si sanatos.

error: Continut protejat!