3 legume SUPER sanatoase

Primavara este anotimpul schimbarilor si perioada optima pentru a face imbunatatiri legate de alimentatie. Organismul nostru resimte efectele dietei hipercalorica, bogata in grasimi  si proteine specifica anotimpului iernii.

Hai sa ne ajutam corpul sa-si revina dupa o perioada de sedentarism, mancare abundenta si grea! Specialistii in nutritie ne recomanda consumul de apa, ceaiuri cu efecte detoxifiante, miscare si mese bogate in fructe si legume verzi.

De ce sa consumam legume verzi?

De ce sa consumam legume verzi?

Legumele verzi sunt bogate in vitamine, minerale si antioxidanti. Au o valoare nutritiva ridicata!

Acestea sunt satioase si "pacalesc" oarecum creierul. De asemenea, sunt necesare pentru a beneficia de o dieta perfect echilibrata.

Datorita cantitatilor mari de antioxidanti, plantele cu frunze verzi ajuta la pierderea kilogramelor acumulate in timpul iernii si contribuie la detoxifierea eficienta si sanatoasa a organismului.

Care sunt cele 3 legume verzi care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia de primavara? Afla mai jos raspunsul!

Daca acestea nu sunt pe placul tau, atunci iti recomand sa incerci si alte legume verzi. Pana la urma, majoritatea fructelor si legumelor, indiferent de culoare, sunt benefice pentru organism.

Ceapa verde

Ceapa verde (medicamentul saracului)

Este planta care ne anunta sosirea primavarii. O putem gasi in toate pietele de la inceputul lunii martie pana tarziu in luna mai.

Dar mai nou am vazut ca se cultiva si in sere sau solarii, asa ca o poti gasi si in alte perioade ale anului.

Este accesibila ca pret tuturor si bogata in vitamine, minerale si alte substante cu efecte benefice asupra organismului.

Ceapa verde este bogata in vitamina C, fibre, acid folic, vitaminele B6, A si E.

Aceasta planta este o sursa valoroasa de fier, magneziu, sodiu, potasiu, calciu si fosfor, minerale ce intaresc organismul si il ajuta sa faca fata usor modificarilor specifice sezonului.

In plus ceapa verde este gustoasa! Ofera aroma preparatelor culinare, fie ca o consumam cruda, inabusita sau la cuptor.

Spanacul

Spanacul

Este o planta legumicola medicinala, care nu doar ca hraneste organismul, ci il si trateaza.

Frunzele acestei plante sunt sursa importanta de vitamine din familia B-urilor. In compozitia acestora se mai gasesc si cantitati mari de caroten, protide, lipide, luteina, spinacina si multe minerale.

Proprietatile depurative, detoxifiante, vitaminizante si mineralizante ale spanacului sunt dovedite prin studii ample si complexe.

Prepara sucuri si salatele cu spanac pentru curele de detoxifiere si slabit, dar si pentru o sursa importanta de minerale. Il ppti gasi in piete inca din luna martie.

Aceasta legume nu trebuie sa lipseasca din dieta noastra zilnica. Intareste organismul, sistemul imunitar si ajuta la normalizarea functiilor ficatului si pancreasului.

Salata verde

Salata verde

Salata verde este bogata in vitamine, minerale si antioxidanti cu efecte minunate asupra functionarii organismului.

Consuma zilnic salata verde pentru reglarea colesterolului, detoxifierea organismului, vitaminizarea si mineralizarea acestuia.

De asemenea, este un aliment de baza care atenueaza insomnia, durerile de cap si astenia.

Putem consuma frunzele de salata verde in mancaruri complexe, in smoothie-uri sanatoase, salate simple sau pur si simplu in sandwisuri delicioase.

Legumele verzi de primavara sunt esentiale pentru restabilirea echilibrului la schimbarile de sezon. Pentru a depasi usor astenia de primavara, adopta un stil de viata sanatos si o dieta sanatoasa, bazata pe fructe si legume!