TOP 7 cele mai sanatoase fructe

Trebuie sa recunosc ca mi-a fost destul de greu sa scriu acest articol. Motivul? Deoarece este dificil sa faci un clasament cu cele mai sanatoase fructe (sau legume).

Din start trebuie spus ca toate fructele si legumele sunt sanatoase. Unele sunt mai bune pentru imunitate, altele pentru creier, inima, sau ficat, pentru detoxifiere, si tot asa.

Si cu toate acestea a trebuit sa intocmesc acest top deoarece am auzit destul de des in ultimul timp intrebari de genul: “ce fructe ar trebui sa consum” sau “care fructe sunt cele mai sanatoase”.

Asa ca avand la baza opinii ale specialistilor in domeniu (medici, nutritionisti), am alcatuit acest top al celor mai sanatoase fructe.

Cele mai sanatoase fructe!

Marul - unul din cele mai sanatoase fructe

Merele


Desigur, nu puteam sa intocmesc un astfel de top in care sa nu includ merele. “Un mar pe zi tine doctorul departe” reprezinta o zicala cat se poate de adevarata.


Merele sunt hranitoare, bogate in fibre, in vitamine si substante nutritive, precum:


  • vitamina A
  • vitamina C
  • vitamina K
  • complexul de vitamine B
  • potasiu
  • calciu
  • fier
  • magneziu

Merele contin si pectina. Aceasta hraneste bacteriile bune din intestine, imbunatateste metabolismul si digestia.


De altfel, merele mai sunt supranumite si “maturica intestinelor”. Deloc de neglijat, acestea reduc bacteriile din cavitatea bucala, fiind benefice pentru mentinerea sanatatii orale.


Sa rontai un mar reprezinta  o alternativa eficienta pentru a-ti curata dintii atunci cand nu ai periuta la indemana.

Zmeura

Zmeura


Zmeura, si in general fructele de padure, sunt deosebit de benefice pentru sanatate.


In aceste fructe mici, rosii si aromate, se afla o comoara inestimabila de antioxidanti, vitamine si minerale, dintre care amintesc:


  • vitamina K
  • vitamina C
  • vitamina E
  • acid pantotenic
  • acid folic
  • cupru
  • magneziu
  • acizi grasi omega 3
  • potasiu
  • luteina (sustine sanatatea vederii)

In plus, antioxidantii sustin sistemul imunitar, protejeaza creierul, reduc riscul aparitiei de afectiuni cronice.


Aceste fructe au proprietati antiinflamatorii, mentin sanatatea cardiovasculara, asigura o vedere buna.


Si pentru ca tot vorbim despre fructe de padure, si afinele reprezinta o sursa foarte bogata de antioxidanti.

Ciresele

Ciresele


Ciresele, aceste fructe mici dar atat de gustoase si dulci, sunt si foarte bogate in antioxidanti, vitamine si minerale.


Astfel, acestea devin “medicamente” benefice pentru o serie intreaga de afectiuni.


Ciresele detoxifica organismul si sunt recomandate mai ales persoanelor care sufera de guta, constipatie, litiaza biliara sau renala.


De asemenea, ciresele sunt benefice asupra psihicului, acestea combat stresul si anxietatea. Iata ce contin:


  • vitamina B1
  • vitamina B2
  • vitamina B6
  • vitamina C
  • calciu
  • magneziu
  • potasiu

Printre alte beneficii mai amintesc si faptul ca ciresele scad teniunea arteriala, asigura un somn odihnitor, incetinesc procesul de imbatranire, amelioreaza durerile articulare.

Avocado

Avocado


Avocado este un fruct cu un continut foarte scazut de glucide, dar foarte bogat in grasimi sanatoase.


De exemplu acidul oleic reduce inflamatiile din organism si mentine sanatatea inimii. Bogat in fibre, avocado mai contine si alti nutrieni, si anume:


  • vitamina B6
  • vitamina B9 (acidul folic)
  • vitamina C
  • vitamina E
  • vitamina K
  • potasiu
  • luteina

Mai amintesc si faptul ca avocado mentine sanatatea ficatului, protejeaza celulele organismului in fata actiunii radicalilor liberi, regleaza nivelul glicemiei, imbunatateste vederea.

Portocalele

Portocalele


Aromatele portocale sunt si ele foarte benefice pentru sanatate si mai ales pentru intarirea sistemului imunitar.


O singura portocala contine aproximativ 120% din necesarul zilnic de vitamina C. Dar sa vedem ce contin in principal portocalele:


  • vitamina A
  • vitamina B1
  • vitamina B2
  • vitamina B3
  • vitamina C
  • potasiu
  • flavonoide (cu efect antioxidant si proprietate antiinflamatoare)
  • hesperidina (un compus ce scade nivelul de colesterol rau din sange)

Portocalele mentin un nivel optim al colesterolului, protejeaza inima dar si sistemul digestiv.


Si ca un sfat: nu arunca pielitile albe ce se afla intre fruct si coaja. Acestea sunt la randul lor bogate in vitamina C.


Portocalele confera energie, dar totodata calmeaza  si alunga starile de anxietate, acestea avand efecte benefice si asupra psihicului.

Strugurii

Strugurii


Strugurii nu sunt doar aromati si gustosi, ci sunt si benefici pentru foarte multe afectiuni.


Dintre principalele vitamine si minerale regasite in compozitia strugurilor, mentionez:


  • vitamina A
  • vitamina B1
  • vitamina B2
  • vitamina B3
  • vitamina C
  • vitamina P
  • magneziu
  • resveratrol

Astfel, strugurii lupta impotriva bolilor intarind sistemul imunitar, energizeaza organismul, mentin sanatatea aparatului cardiovascular, purifica rinichii, curata colonul si aduc multe alte beneficii asupra organismului.


De mentionat aici si ca strugurii, deoarece contin zaharuri usor de asimilat (precum fructoza), au efect antistres.

Bananele

Bananele


Datorita continutului de acid folic, bananele sunt benefice pentru creier. Acestea mai ajuta si la scaderea presiunii arteriale si protejeaza inima.


Dintre principalii nutrienti continuti de banane, enumer:


  • potasiu
  • vitamina A
  • vitamina B6
  • vitamina C
  • acid folic
  • magneziu
  • fier
  • fibre
  • niacina

Bananele mentin sanatatea inimii, imbunatatesc memoria, previn si combat anemia, reduc hipertensiunea si riscul de accident vascular cerebral.


Aceste fructe sunt recomandate persoanelor care sufera de ulcer gastric. De mentionat si ca bananele ajuta la echilibrarea sistemului nervos.

Reteta pentru un smoothie energizant

Iar ca bonus, iata si o reteta pentru un smoothie energizant si usor de preparat.

Ai nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • o banana
  • un mar
  • un iaurt
  • 2 linguri cu lapte (de origine animala sau vegetala, dupa cum preferi)
  • 2-3 bucati de nuca
  • o lingurita cu miere

Le amesteci in blender si ai obtinut un smoothie plin de vitamine, energizant si satios.

Blender Tefal BL811D38

Recomandare blender

Daca vrei un blender performant si de calitate, iti recomand Tefal BL811D38. Are o putere de 1200W si 6 lame detasabile. Il detin si ti-l recomand si tie!


Nu are rost sa te complici cu "pocnitori" la bani putini, pentru ca nu-si vor face treaba si doar o sa te chinui cu ele.

In concluzie...

Imi cer iertare in fata fructelor care nu se vad incluse in acest top si totodata le transmit mesajul “sunteti bune, gustoase si sanatoase toate!”. 🙂

Acesta este un top orientativ si sper ca informatiile continute in materialul de fata sa iti fie de folos.

Asadar, consuma fructele din lista de mai sus, dar nu le uita nici pe celelalte. Pentru ca fiecare fruct sau leguma reprezinta un dar al naturii.

Fiecare isi aduce aportul sau de vitamine, antioxidanti si minerale atat de necesare organismului.

Fie ca le consumi ca atare sau ca ingrediente pentru diverse salate sau smoothie-uri, fructele sunt o parte importanta a unei diete sanatoase si echilibrate.