Dieta Rina (detaliata)

De-a lungul timpului au existat o multime de diete care promiteau sa arda grasimea si sa te ajute sa pierzi in greutate rapid. Cu toate acestea, stiinta si experienta personala a fiecaruia le-a contrazis. Oare dieta Rina poate fi modalitatea eficienta si sanatoasa pentru a slabi?

Haide sa vedem de ce aceasta dieta poate fi solutia, dar si care sunt riscurile unui astfel de regim alimentar.

Dieta Rina a castigat popularitate datorita rezultatelor obtinute de persoanele care au urmat-o. Are foarte multi sustinatori care au creat forumuri unde schimba intre ei idei, sfaturi si diverse retete noi.

Desigur, sunt si persoane care o contesta. Dar acest lucru nu face decat sa intareasca originalitatea acestei diete.

Ce este Dieta Rina?

Ce este Dieta Rina?

Dieta Rina este o dieta disociata de 90 zile, iar din acest motiv mai este numita si dieta Rina 90 sau cura de slabire Rina.

Pe parcursul acestei diete trebuie sa consumi intr-o anumita zi doar o categorie specifica de alimente care se repeta in cicluri de 4 zile.

O zi pe luna este rezervata pentru post. O sa afli pe parcurs mai multe detalii!

Aceasta dieta promite scaderea in greutate in cele 90 de zile si mentinerea greutatii chiar si dupa ce dieta s-a terminat.

Nu se concentreaza pe consumul caloric, ci doar pe tipul si calitatea alimentelor consumate zilnic.

Dieta Rina iti permite sa mananci orice, fara restrictii, atata timp cat respecti categoria de alimente din ziua respectiva de dieta si orele de masa.

Poti manca o multime de delicii: pizza, cartofi, burger, chiar si prajituri. Desigur, pentru rezultate si mai bune, se recomanda sportul pe perioada dietei Rina.

Motivul pentru care aceasta dieta disociaza alimentele este unul stiintific. Practic, stomacul nostru nu poate prelucra simultan alimente care provin din categorii diferite.

Avem obiceiul de a aseza intr-o farfurie tot felul de alimente care nu sunt compatibile. De aici apar problemele noastre digestive, balonare, obezitate si alte probleme de sanatate.

Datorita acestui plan disociat de alimentatie, dieta Rina pare sa fi trecut testul timpului si sa castige tot mai multa popularitate in randul oamenilor.

Sunt persoane care o contesta, in timp ce altii sunt foarte multumiti de rezultatele obtinute. De altfel, chiar medicii si nutritionistii au inceput sa vada avantajele pe termen lung ale acestei diete.

Beneficiile dietei Rina

Beneficiile Dietei Rina

De obicei cuvantul "dieta" ne sperie si ne duce cu gandul la infometare sau sacrificii.

Dieta Rina poate fi privita nu neaparat ca o dieta, ci ca un stil de alimentatie mai sanatos, care iti intareste metabolismul.

Daca urmezi intocmai programul celor 90 de zile, nu numai ca slabesti, dar vei descoperi in tine o persoana cu totul diferita. Vei deveni mai plina de energie, cu multa incredere in sine si cu un stil de alimentatie mai sanatos.

Hai sa vedem ce alte beneficii iti poate aduce dieta Rina 90:

  • regleaza metabolismul
  • este sanatoasa si eficienta
  • nu are restrictii, poti manca orice, atata timp cat respecti principiul de baza al dietei
  • creste nivelul de energie si buna dispozitie
  • iti da o mai mare incredere in tine
  • te ajuta sa iti schimbi felul haotic de nutritie cu unul sanatos
  • creste calitatea vietii tale
  • nu trebuie sa stai sa numeri calorii
  • nu te infometezi. Pe parcursul zilei mesele sunt echilibrate, astfel nu iti va fi foame
  • poti chiar sa savurezi mancarea ta preferata, atata timp cat respecta categoria de alimente permise in ziua respectiva de dieta
  • nu trebuie sa urmezi un meniu specific. Trebuie doar sa consumi categoria de alimente permise in ziua respectiva de dieta
  • nu trebuie sa petreci foarte mult timp in bucatarie.
  • retetele nu sunt complicate, pot fi gustoase, simple, bazate pe alimente usor de gasit in magazine
  • poate deveni un stil de viata si dupa dieta
  • asigura succesul. Persoanele obeze sau supraponderale pot pierde pana la 25 kg
  • fara efectul yo-yo ulterior dietei (scaderea in greutate se mentine in timp)
  • este acceptata de medici si nutritionisti

Cum functioneaza dieta Rina?

Cum functioneaza dieta Rina 90?

Principiul de baza din spatele oricarei diete disociate este sa nu combini tot felul de tipuri de alimente intre ele.

Filozofia la regimul Rina este sa nu combini carbohidrati (cartofi, paste, paine) cu proteine (carne, oua, etc.) 

Fiecare tip de aliment este digerat diferit. Carbohidratii sunt digerati intr-un mediu alcalin, in timp ce proteinele intr-un mediu acid. Acest lucru ingreuneaza digestia, de unde si problemele digestive si de greutate.

Dieta Rina presupune sa mananci patru tipuri de alimente principale intr-un ciclu de 4 zile care se repeta timp de 90 de zile.

Prin combinarea la o masa a alimentelor de acelasi tip, nutrietii se vor descompune si vor fi asimilati mai usor. Astfel, organismul are nevoie de mai putina energie pentru digestie, se va imbunatati metabolismul si implicit conditia ta fizica si psihica. 

Poti consuma orice timp de aliment atat timp cat le combini optim. Tocmai de aceea Rina nu este considerata neaparat o dieta.

Principii de baza ale Dietei Rina

Cura de slabit Rina are cateva principii de baza de care neaparat trebuie sa tii cont:

  • la micul dejun trebuie sa consumi zilnic numai fructe pe parcursul celor 90 de zile de dieta. Astfel ca, indiferent de tipul de alimente corespunzator zilei de dieta pe care trebui sa il consumi, iti incepi ziua cu fructe
  • poti consuma orice aliment atat timp cat face parte din aceeasi categorie
  • ai nevoie de un program echilibrat al meselor pe parcursul zilei. Micul dejun se va lua intre orele 4:00 si 12:00, pranzul intre orele 12:00 si 14:00, iar cina intre orele 18:00 si 20:00
  • consuma fructe din doua in doua ore, dar cu cel putin 2 ore inaintea prazului
  • nu poti sari peste mesele principale si nu poti manca nimic dupa ora 20:00
  • fara gustari intre mesele principale. Poti sa bei doar apa sau ceai neindulcit
  • cina va consta in jumatate din cantitatea alimentelor consumate la pranz. Nu poti lua cina mai tarziu de 20:00 si nici nu poti sari peste ea
  • hidratarea pe parcursul zilei este foarte importanta. Bea multa apa!
  • fa miscare regulat. Se recomanda exercitii cardio cel putin o data la doua zile

Atat timp cat combini corect alimentele conform planului nutritional si respecti programul meselor, Rina nu este o dieta restrictiva. Nu limiteaza caloriile sau alimentele pe care sa le consumi.

Daca respecti toate aceste reguli, nu vei pierde 25 de kg in 2 saptamani, dar sigur le vei pierde in 90 de zile. Si intr-un mod placut si sanatos!

Fazele din regimul Rina

1.

Faza de purificare


Aceasta perioada are loc intre ora 4:00 si ora 12:00. In acest interval se consuma legume sau fructe, tot la 2 ore. Rolul acestora este de a elimina toxinele din organism


Deoarece la micul dejun vei consuma doar legume sau fructe (aici intra inclusiv semintele si nucile), te vei pregati pregati pentru urmatoarele mese ale zilei.


Cel mai recomandat este sa consumi legume sau fructe proaspete si sa incerci pe cat posibil sa eviti fierberea lor.


O alternativa o reprezinta sucurile naturale (ai nevoie de un storcator de fructe si legume). Totusi, acestea ar trebui sa fie o exceptie, pentru a evita sa combini mai multe tipuri de legume si fructe.

2.

Faza de ingestie


Perioada de ingestie are loc intre ora 12:00 si ora 20:00. In acest interval de timp trebuie sa consumi alimentele din grupa specifica respectivei zile.


Dupa cum se poate observa si dupa ora de seara, in aceasta faza de fapt se consuma atat pranzul, dar si cina.


Ca si o recomandare, ar trebui (daca se poate) sa eviti gustarile dintre aceste doua mese.

3.

Faza de digestie


Nu in ultimul rand, in perioada de digestie, care are lor intre ora 20:00 si ora 4:00, nu se mananca nimic. In tot acest se realizeaza asimilarea substantelor nutritive din alimentatie.


Deoarece aceasta perioada este oarecum aceeasi cand te odihnesti, ar trebui sa nu-ti fie foarte greu sa nu mananci.


Odihna este extrem de importanta deoarece este in stransa legatura cu digestia. Practic daca nu te odihnesti cum trebuie, atunci si digestia iti va fi afectata.

Dieta Rina detaliata - ciclul de 4 zile

Programul nutritional al dietei Rina consta in 4 zile cu alimente diferite care se repeta pe parcursul celor 90 de zile.

Iata cum arata Dieta Rina detaliata pe cele 4 zile:

  • prima zi de dieta este permis consumul de proteine
  • a doua zi se consuma amidon
  • in ziua a treia se consuma carbohidrat
  • a patra zi este ziua vitaminelor
  • dupa cele 4 zile se reia ciclul de alimente permise, incepand cu ziua de proteine
  • dupa 7 cicluri de cate 4 zile, in ziua 29 din luna, se bea doar apa sau ceai. In aceasta zi organismul se va curata si detoxifia

Alimente permise in Dieta Rina (4 zile)

Dieta Rina ziua 1 (proteine)

Mic dejun: fructe din doua in doua ore, in intervalul permis

Se recomanda sa consumi fructe de diferite tipuri pentru o digestie mai buna.


Ideea este sa consumi fructele in intervalul 4:00 - 12:00, din doua in doua ore. Tine cont sa nu consumi fructe cu doua ore inainte de pranz. Este permis orice fruct!


Consuma fructele tale preferate proaspete sau uscate. Le poti transforma in sucuri si fresh-uri proaspete.


Atentie, nu indulci sucul sau fresh-ul! Este permis sa consumi o mana de nuci si seminte, dar nu prajite.

Pranz: consuma alimente bogate in proteine, fara limite

Alimentele permise in aceasta zi sunt: carne de pasare, vita, porc, curcan, iepure, peste, fructe de mare, branza de vaci, iaurturi, kefir, lactate in general, tofu, smantana, frisca, oua si alte surse de proteine.


Vezi mai multe alimente in dieta rina meniu zilnic tabel (mai jos).


Carnea o poti pregati fiarta, la gratar sau prajita, insotita de o salata de legume proaspete sau o garnitura de legume sotate.


Daca ai ales un anumit tip de sursa de proteina, mergi pe acel tip toata ziua. Adica nu combina, carnea cu lactatele sau ouale. Chiar daca sunt alimente proteice toate, nu au aceeasi textura.


Poti consuma la pranz o felie de paine si chiar o supa simpla la final.

Cina: trebuie sa contina aceeasi sursa de proteina

Adica, daca la pranz ai mancat carne, consuma tot carne si la cina. Portia trebuie sa fie jumatate fata de cea consumata la pranz.


La cina nu este permis consumul de paine sau supa. Intre pranz si cina trebuie sa existe un interval de cel putin 4 ore.

Dieta Rina ziua 2 (amidon)

Mic dejun: fructe din doua in doua ore in intervalul permis

Sunt permise si semintele sau nucile neprajite. Urmeaza aceleasi recomandari detaliate la ziua 1.

Pranz: consuma legume cu un continut bogat in amidon

Alimentele permise in aceasta zi de dieta sunt: fasole, fasole verde, linte, naut, mazare, cartofi, orez, quinoa, hrisca, soia, mei, orz si alte surse de amidon.


Practic, trebuie sa consumi alimente cu continut ridicat de amidon care nu au fost procesate inainte de a ajunge in magazine. Alimente care nu si-au schimbat forma sau aspectul.


Consuma aceste alimente fierte, inabusite sau prajite in foarte putina grasime. Le poti asorta cu o salata din legume proaspete si chiar o felie de paine.

Cina: aceleasi alimente consumate la pranz, dar jumatate de portie

Intre pranz si cina trebuie sa existe un interval de cel putin 3 ore.

Dieta Rina ziua 3 (carbohidrati)

Mic dejun: fructe din doua in doua ore in intervalul permis

Sunt permise si semintele sau nucile neprajite. Urmeaza aceleasi recomandari detaliate la ziua 1.

Pranz: poti consuma alimente bogate in carbohidrati

Alimentele permise in aceasta zi de dieta sunt: paste, pizza, diferite sosuri, mamaliga, cus-cus, hrisca, cereale, biscuiti, covrigi, produse de patiserie, prajituri, paine, ciocolata neagra, inghetata si alte surse de carbohidrati.


Ai grija sa nu consumi pizza cu carne sau lactate.


La fel si in cazul pastelor. De asemenea, aluaturile ar fi recomandat sa nu contina drojdie.

Cina: poate fi la fel ca pranzul, dar jumatate de cantitate

De altfel, poti consuma o felie de tort sau inghetata si cateva patratele de ciocolata neagra.


Intre pranz si cina trebuie sa existe un interval de cel putin 3 ore.

Dieta Rina ziua 4 (vitamine)

Mic dejun: fructe din doua in doua ore in intervalul permis. Sunt permise si semintele sau nucile neprajite. Urmeaza aceleasi recomandari detaliate la ziua 1.
Pranz: poti consuma orice fel de fructe si legume doresti bogate in vitamine

Alimentele permise in aceasta zi sunt fructe si legume de orice fel. Consuma-le proaspete, uscate sau la aburi.


Poti manca salate de legume proaspete, salate de fructe, supe de legume, compoturi, sucuri, smoothie-uri, orice preferi. Pentru a beneficia de toate vitaminele, consuma fructele si legumele proaspete cu coaja (acolo unde este posibil).


Nu adauga sosuri, indulcitori sau grasimi preparatelor. Nu le combina cu carbohidrati, proteine sau alimente bogate in amidon!

Cina: fructe si legume bogate in vitamine, nu mai traziu de ora 20:00

In ziua de vitamine poti consuma fructe si legume bogate in vitamine din 2 in 2 ore, dar nu mai tarziu de ora 20:00.

Dieta continua...


Dupa terminarea celor 4 zile de dieta Rina, se repeta ciclul. Incepi din nou programul nutritional cu ziua de proteine.

Ziua 29 din al programului de Dieta Rina detaliata

La sfarsitul lunii: in ziua 29 a dietei

Aceasta zi este dedicata consumului de apa. Trebuie sa-ti cureti organismul, iar din acest motiv se va consuma doar apa, fara sa mananci nimic altceva.


Nu sari peste aceasta zi, deoarece este foarte importanta. Stiu ca trebuie sa fie destul de greu, dar macar incearca!


Daca nu reusesti sa stai nemancat, bea o supa simpla de legume sau un suc de fructe sau legume proaspete.

Dieta Rina meniu zilnic tabel

Am sintetizat cele relatate mai sus intr-un tabel cu meniul zilnic (pe 4 zile). Pentru o mai buna intelegere ale principiilor dietei Rina, consulta tabelul de mai jos (click pe imagine pentru a o vedea mai mare)

Cand incepi aceasta dieta iti recomand sa tii un jurnal alimentar. Noteaza in acest jurnal zilnic ce ai mancat.

Este important, deoarece te va ajuta sa diversifici meniul pe masura ce repeti zilele specifice. Poti sa te folosesti de poza de mai jos pentru a crea acest jurnal.

Denumeste-l Dieta Rina meniu zilnic tabel si noteaza tot ce mananci si orele meselor.

Deita Rina meniu zilnic tabel

Combinatii de alimente permise in Dieta Rina

Asa cum spuneam, dieta Rina se bazeaza pe asocierea optima a alimentelor consumate intr-o zi. Nu este foarte important felul in care gatesti mancarea, cantitatea, ci combinarea corecta a alimentelor.

Pentru o imagine mai clara a combinatiilor de alimente permise de dieta Rina, consulta imaginea de mai jos.
Combinatii de alimente permise

Dieta Rina nu impune o anumita cantitate de alimente consumate. Asta pentru ca, pe parcursul dietei, portiile vor deveni mai mici de la sine.

Vei descoperi ca nu poti consuma cantitati mari de alimente care fac parte din aceeasi categorie. In plus, stomacul se va regla si nu va mai suport cantitati mari. Daca la inceputul dietei portiile erau mai mari, peste un timp acestea vor deveni mai mici.

Sfaturi utile

De o importanta majora in dieta Rina este programarea meselor. Pe parcursul unei zile, exista trei perioade de care trebuie sa tii cont:

  • perioada de purificare care dureaza de la 4:00 pana la 12:00. Aceasta perioada este dedicata consumului de fructe si lichide
  • perioada de ingestie dureaza de la 12:00 pana la 20:00. Aceasta perioada este destinata consumului de alimente specifice zilei de dieta. Ai grija sa respecti combinatiile optime si orarul de mese specific pentru pranz si cina
  • perioada de digestie dureaza de la 20:00 pana la 04:00. In aceasta perioada nu trebuie sa mananci nimic

Pentru ca dieta sa functioneze, tine cont si urmatoarele sfaturi:

  • bea foarte multa apa, cel putin 2 litri pe zi
  • la sfarsitul fiecare mese de pranz este bine sa consumi o supa simpla sau o cana de ceai fierbinte
  • in oricare dintre cele 4 zile, poti adauga aleimentelor permise in acea zi salate sau garnituri din legume
  • bea sucuri de fructe proaspete
  • poti bea o cafea pe zi fara zahar
  • evita consumul de alcool in perioada de dieta
  • nu uita sa faci miscare

Controverse pentru Dieta Rina

Ca orice fel de dieta si dieta Rina are cateva aspecte considerate controversate de unele persoane, cum ar fi:

  • necesita un angajament de 3 luni, considerata o perioada destul de lunga pentru unele persoane
  • unii considera ca pierderea a 25 de kilograme in 3 luni (adica 2 kg pe saptamana) este extrema si nerecomandata
  • unele persoane nu recomanda disocierea proteinelor de carbohidrati, deoarece considera ca alimentele contin o complexitate de nutrienti
  • se considera ca ziua 29 dedicata consumului de apa este dificil de realizat
  • unii considera ca este o dieta restrictiva