Dieta cu Cartofi Fierti

Se spune ca dieta cu cartofi fierti te ajuta sa slabesti mult, intr-un timp foarte scurt. Creata de un medic nutritionist american in 1849, in ultima vreme dieta cu cartofi a revenit in atentia multor persoane ca o cura de slabire eficienta si ieftina.

Pentru multa lume pare greu de crezut ca ar putea sa slabeasca mancand cartofi. Este de inteles acest lucru, avand in vedere ca este un aliment bogat in carbohidrati. Cartoful contine amidon, un carbohirat complex care confera satietate pe termen indelungat. Astfel, dieta cu cartofi nu te infometeaza.

Includerea cartofului intr-o cura de slabire, contravine regulilor si principiilor multor diete moderne. In timp ce majoritatea acestor diete exclud cartoful de pe lista alimentelor permise, dieta cu cartofi se bazeaza exclusiv pe consumul acestui aliment. Cum te ajuta cartoful sa slabesti? Iti voi explica mai jos.

Daca esti tentat sa o incerci, haide sa vedem cum si cat timp se tine dieta cu cartofi. Cum arata un meniu din dieta cu cartofi si iaurt, dar si care sunt dezavantajele acestei cure de slabire. Cunoscand toate informatiile, vei sti daca o astfel de dieta este potrivita pentru tine.

Cum se tine dieta cu cartofi?

Cum se tine dieta cu cartofi?

Dieta cu cartofi este una dintre cele mai simple si ieftine cure de slabire. Nu are foarte multe reguli, nu trebuie sa cantaresti alimentele si nici sa numeri caloriile.

De fapt, are doar o singura regula, si anume aceea ca ai voie sa mananci doar cartofi. De asemenea, pe langa cartofi, dieta mai prevede si consumul in cantitati moderate de iaurt cu continut scazut de grasimi.

Evident ca trebuie sa eviti prajelile, asa incat nu vei manca cartofii prajiti. Vei prepara cartofii doar fierti sau la cuptor . Nu ai voie sa folosesti nici un pic de ulei sau alte grasimi (unt, margarina), deoarece contin foarte multe calorii.

In schimb, dieta cu cartofi si iaurt permite adaugarea de condimente, cum ar fi: piper, marar, rozmarin, oregano, etc. Astfel, poti condimenta cartoful atunci cand il mananci pentru un gust mai bun.

Dieta cu cartofi fierti nu elimina consumul de sare, insa trebuie consumata in cantitati reduse. Consumul exagerat de sare favorizeaza retentia de apa in organism. In aceste conditii, va fi greu sa dai jos kilogramele in plus. Oricum, in general, consumul de sare in exces dauneaza sanatatii si este contraindicat.

In timp ce urmezi dieta cu cartofi si iaurt nu ai voie sa mananci niciun alt aliment, in afara de cele doua. Ba mai mult, pentru rezultate si mai bune, ar fi ideal daca ai putea sa renunti chiar si la condimentele specificate mai sus.

Dieta cu cartofi si iaurt incurajeaza la o hidratare corespunzatoare. Astfel, acorda atentie deosebita consumului de lichide. Pe langa apa, poti sa mai bei ceaiuri din plante neindulcite. Pe parcursul dietei mai poti sa bei cafea fara lapte si zahar. Evita orice alt tip de bautura!

Cat timp se tine dieta cu cartofi?

Dieta cu cartofi si iaurt este o dieta pe termen scurt. Prin urmare, aceasta cura de slabire nu se va tine mai mult de 3-5 zile. In acest timp, dieta promite sa dai jos aproximativ 5 kilograme. Evident ca rezultatele difera de la persoana la persoana.

Oricat de mult iti doresti sa slabesti, nu urma aceasta dieta pe termen indelungat. Cartoful si iaurtul sunt alimente nutritive. Chiar si asa, sa consumi doar aceste doua alimente zilnic nu este suficient pentru a-ti furniza toti nutrientii de care organismul are nevoie.

Satisfacerea necesitatilor nutritive zilnice ale organismului pentru a asigura buna lui functionare se poate face doar printr-o alimentatie diversificata si variata.  

Avand in vedere ca dieta cu cartofi si iaurt exclude consumul oricarui alt aliment, in timp va duce la un dezechilibru nutritional. In plus, este si o dieta hipocalorica. Asa incat, urmarea ei pe termen mai indelungat poate duce la probleme de sanatate.

De ce slabesti in dieta cu cartofi?

De ce slabesti in dieta cu cartofi?

Desi se crede ca ingrasa, cartoful consumat fiert sau copt poate fi de ajutor intr-o cura de slabire. Cartoful ingrasa atunci cand este mancat prajit, in exces sau combinat cu grasimi.

De altfel, cartoful poate fi considerat chiar un aliment sanatos care poate sa aduca si anumite beneficii sanatatii. Acesta nu contine grasimi, colesterol si are cantitati foarte mici de zaharuri.

Cartoful contine si cateva proteine vegetale si este sursa buna de fibre. Mai mult, cartofii sunt bogati in vitamina C, potasiu, magneziu si alti micronutrienti.

Insa, principalul motiv pentru care dieta cu cartofi te ajuta sa slabesti este acela ca se bazeaza pe un aport redus de calorii.

Cartoful crud contine 76 de calorii/100 g. Prin urmare, daca consumi zilnic un kilogram de cartofi vei avea un aport de 760 de calorii. Ceea ce insemana ca ii vei furniza organismului un numar foarte redus de calorii fata de necesitatile lui energetice zilnice. Acest deficit caloric evident ca va stimula procesul de sacadere in greutate.

Dieta cu cartofi nu impune restrictii cantitative, insa se bazeaza pe ideea ca este un aliment consistent si confera satietate. Astfel, este greu de crezut ca vei putea sa mananci cartofi intr-o cantitate prea mare.

Cat despre iaurt, rolul lui este acela de a stimula digestia si de a proteja flora intestinala. In plus, iaurtul contine proteine, vitaminele din complexul B si unele minerale. Confera satietate si are si el putine calorii. Iaurtul degresat furnizeaza aproximativ 35 de calorii/ 100 g.

Meniul in dieta cu cartofi

Meniul in dieta cu cartofi

Avand in vedere ca va trebui sa mananci doar cartofi si iaurt, meniul este unul foarte simplu. Pregatirea meselor nu iti va da mari batai de cap. Nu trebuie sa stai prea mult in bucatarie si sa pregatesti retete complicate.

Vei gati cartofii fierti sau copti la cuptor, pe gratar, fara sa adaugi nici un fel de grasime. Din punct de vedere nutritiv, ideal ar fi sa fierbi cartofii in coaja.

Indepartarea cojii si taierea cartofilor in bucati mai mici inainte de a-i fierbe duce la diminuarea cantitatii de nutrienti pe care ii contin. De altfel, fierberea lor excesiva favorizeaza pierderea multor vitamine si minerale.

Desi dieta cu cartofi nu impune restrictii cantitative, incearca sa mananci portii moderate. Oricum cartofii sunt satiosi, astfel incat nu vei simti nevoie sa mananci mult.

Dieta cu cartofi si iaurt imparte meniul zilnic in trei mese principale pe zi si fara gustari intre mese. Ca sa iti faci o idee cum arata meniul in dieta cu cartofi, am pregatit cateva exemple pentru trei zile de dieta:

Ziua 1

  • mic dejun: un pahar cu iaurt degresat sau un cartof fiert sau copt cu putina sare
  • pranz: doi cartofi fierti cu putina sare si marar desupra si un pahar mic cu iaurt degresat
  • cina: un cartof copt la cuptor in coaja si jumatate de pahar mic de iaurt degresat

Ziua 2

  • mic dejun: un pahar cu iaurt degresat sau un cartof fiert sau copt cu putina sare
  • pranz: doi cartofi copti la cuptor cu putina sare si rozmarin si un pahar mic cu iaurt degresat
  • cina: cateva felii de cartof prajite pe gratar cu un pahar de iaurt mic degresat

Ziua 3

  • mic dejun: un pahar cu iaurt degresat sau un cartof fiert sau copt cu putina sare
  • pranz: doi cartofi natur cu putina sare si patrunjel desupra si un pahar mic cu iaurt degresat
  • cina: doua iaurturi mici degresate

Dezavantajele dietei cu cartofi

Dieta cu cartofi este o dieta ieftina, usor de urmat, satioasa, nu te infometeaza si chiar iti poate aduce rezultate vizibile. Toate acestea pot fi trecute pe lista de avantaje ale acestei diete. Insa, dincolo de aceste aspecte, aceasta dieta are si unele dezavantaje.

In primul rand, nu este o dieta care se recomanda sa o urmezi pe termen indelungat. Poti sa apelezi la ea daca vrei sa dai jos rapid cateva kilograme in plus. Din acest punct de vedere as putea sa o numesc o dieta de ocazie.

Dieta cu cartofi si iaurt este o cura de slabire hipocalorica si foarte restrictiva alimentar. Faptul ca permite consumul a doar doua tipuri de alimente, poate induce monotonia. Nu este atat de simplu sa mananaci doar cartofi si iaurt cateva zile la rand.

In plus, organismul este privat de aportul de grasimi si de alti nutrienti esentiali. In cantitati rezonabile, grasimile au un rol important pentru sanatate, chiar si cand esti la cura de slabire. Tinuta mai mult timp poate provoca dezechilibre nutritionale si anumite probleme de santate.

Evident ca o astfel de dieta nu poate sa fie tinuta in perioada sarcinii sau alaptarii. In aceste perioade, femeile au nevoie de un plan alimentar echilibrat si variat bazat pe alimente sanatoase si nutritive.

Ca in cazul oricarei diete restrictive, exista riscul sa te ingrasi din nou dupa dieta cu cartofi. Pentru a evita acest lucru, se recomanda sa revii treptat la alimentatia obisnuita. Pentru rezultate durabile pe termen lung, indicat ar fi sa urmezi o dieta mai putin restrctiva si care sa iti aduca o slabire treptata.

Dieta cu cartofi si iaurt nu este indicata tuturor persoanelor. De aceea, daca intentionezi sa o urmezi, cere sfatul medicului inainte. Acesta va sti sa te sfatuiasca daca o astfel de dieta ti se potriveste sau nu.