Dieta Rina ziua 1

Dieta Rina este un plan alimentar pentru slabit. Dureaza 90 de zile, tocmai de aceea se mai numeste si dieta Rina 90. Vrei sa stii ce ai voie sa mananci in prima zi de dieta? Ei bine, dieta Rina ziua 1 presupune consumul de proteine.

Fiecare zi din dieta este dedicata consumului unei anumite categorii alimentare. Conform acestei reguli, alimentele se impart in patru grupe: proteine, amidonoase, carbohidrati si vitamine. Fiecare grupa se repeta o data la patru zile pe tot parcursul dietei, in ordinea specificata mai sus. O zi pe luna nu se manaca nimic si se bea doar apa sau ceai neindulcit.

Dieta Rina este foarte indragita de cei care au urmat-o, deoarce nu este foarte restrictiva si nu te infometeaza. Desi te priveaza de aportul optim de nutrienti pe zile, totusi nu provoca mari dezechilibre nutritionale.

Pentru a fi eficienta in ceea ce priveste scaderea in greutate, dieta Rina presupune respecatrea catorva reguli de baza. In cele ce urmeaza, iti voi prezenta tot ce trebuie sa stii despre dieta Rina ziua 1, alimente permise pentru fiecare masa a zilei, idei de meniu, precum si idei de retete.

Dieta Rina ziua 1 - ziua de proteine

Ziua de proteine in dieta Rina

Proteinele sunt macronutrienti care nu trebuie sa lipseasca din alimentatie. Ele sunt necesare pentru sanatate, furnizand aportul unor vitamine si minerale esentiale oraganismului. 

Rolul lor in organism este unul structural, deoarece contribuie la formarea si regenerarea celulara.

Participa la constituirea si mentinerea bunei functionari a oaselor, muschilor si a tuturor organelor. Intra in structura enzimelor si creaza anticorpi care intaresc sistemul imunitar, facand fata infectiilor.  

Desi proteinele au valoare energetica, 1 g de proteina oferind 4,1 Kcal, totusi ele nu reprezinta principala sursa de energie pentru organism.

O alimentatie bogata in proteine contribuie la reglarea metabolismului, sustine arderea grasimilor si aceelereaza procesul de slabire.

Respectand disociarea categoriilor alimentare pe zile, in prima zi din dieta Rina ai voie sa mananci doar alimente bogate in proteine. Aceasta zi se reia o data la patru zile, dupa ce ai trecut zilnic prin toate celelalte categorii alimentare.

In aceasta zi nu ai voie sa combini proteinele cu nici un alt aliment care face parte dintr-o alta grupa alimentara. Combinatia corecta a alimentelor nu numai ca este importanta pentru sanatate, dar favorizeaza scaderea in greutate.

Acest lucru se explica prin faptul ca stomacul secreta sucuri gastrice in anumite momente si cu compozitii diferite in functie de alimentele pe care trebuie sa le digere. Cu alte cuvinte, fiecare aliment se digera diferit si in anumite conditii de pH (acid sau alcalin).

Prin urmare, stomacul nu face fata asocierilor complexe de alimente. De exemplu, proteinele se digera in mediul acid, pe cand amidonoasele si carbohidratii intr-un mediu alcalin.

Pentru a fi digerate, acestea au nevoie de medii si viteze diferite, ducand la blocarea digestiei, fermentatie si putrefactie.

O asociere necorespunzatoare de alimente provoaca constipatie, balonare (citeste si remedii pentru balonare), diaree, arsuri gastrice si alte tulburari digestive. Toate acestea contribuie negativ la procesul de slabit si au consecinte grave asupra sanatatii.

Alimente permise

In dieta Rina ziua 1 ai voie sa mananci urmatoarele alimente:

  • carne cat mai slaba: pui, porc, vitel, rata, curca, gasca, vanat, miel,fiarta, ficatei, rinichi, burta, limba, creier, etc.
  • peste si fructe de mare: pastrav, somon, biban de mare, hering, ton, creveti, calamari, scoici, midii, homar, conserve de peste in suc propriu (nu in ulei), etc.
  • lactate degresate: lapte, branza, telemea, crema de branza, iaurt natur, kefir, ricotta, mozzarela, cas, sana, etc
  • oua
  • produse procesate fara grasimi: sunca presata, mortadela, jambon, pateu de ficat, lebar, etc.

Pe langa proteine, in dieta Rina ziua 1 singurele alimente care mai pot fi consumate sunt legumele (nu amidonoasele), deoarece acestea pot fi digerate atat in mediul acid, cat si in cel alcalin.

De asemenea, mai sunt permise fructele ca masa de sine statatoare, la micul dejun. Astfel ca, alimente permise in ziua 1 mai sunt si:

  • legume: castraveti, rosii, ridichi, ceapa, usturoi, varza, salata verde, mazare verde, spanac,fasole verde, conopida, morcovi, pastarnac, telina si telina Apio,  gulii, dovlecel, urzici, vinete, sparanghel, anghinare, broccoli, etc.
  • fructe: ananas, pepene rosu, mere, pere, caise, piersici, pepene galben, mango, kiwi, citrice, fructe de padure, etc.
  • supa clara de legume (fara cartofi sau alte amidonoase)
  • o felie de paine, de preferat integrala
  • nuci si semnite fara sare si neprajite
  • cafea si ceai neindulcite si fara lapte
  • apa minim 2 l pe zi

Daca esti vegetarian, poti inlocui proteina animala cu alimente bogate in proteine vegetale: ciuperci, varza kale, conopida, spanac, sparanghel, broccoli, varza de Bruxelles, precum si nuci si semnite, dar in cantitati limitate.

Alimente interzise

Fiind o zi dedicata consumului de proteine, dieta Rina ziua 1 nu permite consumul niciunui alt aliment care sa faca parte dintr-o alta categorie alimentara.

Exceptie fac doar alimentele specificate ca permise in dieta Rina  ziua 1. Alte alimente interzise sunt:

  • dulciurile sau produsele indulcite: iaurturi de fructe, ketchup, sos de soia sau alte sosuri care de regula contin zahar
  • evita prajelile, mancarea tip fast-food sau prea grasa
  • nu ai voie sa manaci smantana, maioneza, branza topita, otet balsamic
  • evita sa bei bauturi carbogazoase, sucuri din comert sau alcool
  • nu pune lapte in cafea sau ceai
  • sunt interzise gustarile de orice fel
  • fara popcorn, chipsuri, covrigei, nuci si semnite prajite sau sarate
  • uleiul de orice fel

Indicatii pentru cele 3 mese principale

Indiferent de ziua in care te afli, dieta Rina presupune un program fix al meselor principale. De altfel, nu sari peste nici una dintre aceste mese si respecta regulile specifice fiecareia.


Iata cateva indicatii extrem de utile despre fiecare dintre cele trei mese principale din dieta Rina ziua 1.

Micul dejun

Pe tot parcursul dietei, la micul dejun vei consuma doar fructe, indiferent de categoria alimentara specifica zilei. Micul dejun se poate consuma in intervalul orar 04:00-12:00.


Reguli pentru micul dejun in dieta Rina ziua 1:


  • poti sa consumi orice fel de fruct vrei (poti alege fructele de sezon)
  • mananca fructe din 2 in 2 ore in intervalul de timp specific micului dejun
  • pe langa fructe, poti sa bei o cafea sau ceai (neindulcite si fara lapte)
  • mananca fructele crude ca sa beneficiezi de toate vitaminele si mineralele pe care le contin sau sub forma de fresh, smoothie, salate
  • nu combina fructele sau fresh-urile din fructe cu nici un alt aliment. Ele reprezinta masa de sine statatoare si se consuma singure
  • nu adauga peste fructe zahar, frisca, miere, etc.
  • poti sa alternezi gustarile de fructe proaspete cu fructe uscate, nuci sau seminte neprajite si nesarate. Atentie, acestea nu pot fi consumate mai mult de 50 g, pentru ca au aport caloric foarte mare
  • este permis si compotul de fructe, cu conditia sa nu fie indulcit

Pranzul

Mananca pranzul oricand intre orele 12:00-14:00, insa obligatoriu la minim 2 ore dupa ultima masa de fructe de la micul dejun. Daca ultima gustare de fructe a fost la ora 10, atunci pranzul il vei servi incepand cu ora 12:00


Reguli pentru pranz in dieta Rina ziua 1:


  • pranzul va consta in oricare tip de aliment permis de dieta Rina in ziua 1
  • alege un anumit tip de proteina din cele specificate mai sus: carne, lactate sau oua pe care il vei manca pe parcursul zilei. Daca alegi sa mananci carne, atunci mananca carne si la pranz si la cina. Nu combina carnea sau pestele cu branzeturile sau cu laptele.
  • mananca carne cat mai slaba, fara grasimi si fara piele (cea de pasare) pe gratar, fiarta sau la cuptor
  • alege sa consumi lactate si branzeturi degresate, fara iaurturi cu fructe sau indulcite
  • poti manca maxim 2 oua la masa de pranz, fierte sau posate. Le poti consuma si sub forma de omleta sau ochiuri gatite fara ulei
  • cu alimentul proteic poti asocia legume proaspete (nu amidonoase) ca atare, in salate sau gatite la aburi, fierte, pe gratar sau la cuptor, fara ulei
  • in cazul in care nu te-ai saturat, dupa masa poti sa bei 300 ml de supa clara de legume
  • la masa de pranz mai ai voie sa consumi 40 g de paine, de preferat integrala

Cina

Mananca cina oricand intre orele 18:00-20:00, insa obligatoriu la minim 4 ore dupa masa de pranz. Daca masa de pranz a fost la ora 12:00, atunci cina o vei servi incepand cu ora 18:00.


Reguli pentru cina in dieta Rina ziua 1:


  • nu manca cina mai tarziu de ora 20:00. Dupa aceasta ora nu mai manca absolut nimic pana a doua zi dimineata (poti sa bei doar apa sau ceai neindulcit)
  • aceasta masa consta obligatoriu in acelasi tip de proteina pe care l-ai mancat la pranz. Poti sa mananci la cina acelasi meniu ca la pranz
  • poti asocia si legume
  • cina va consta in jumatate din cantitatea consumata la masa de la pranz
  • nu vei mai consuma supa si nici paine
  • nu sari niciodata peste cina
  • trebuie urmate toate  celelate aspecte si specificatii de la pranz

Variante de meniu dieta Rina ziua 1

Variante de meniu dieta Rina ziua 1

Chiar daca presupune consumul de proteine, alimentele permise sunt variate. Prin urmare ai la indemana multe variante de meniu pentru dieta Rina ziua 1.

La micul dejun mananca fructe din doua in doua ore, iar la pranz si cina iti poti pregati retete pentru dieta Rina ziua 1 foarte gustoase.

Varianta 1

Pranz: 250 g de piept de pui fara piele la gratar cu mixt de legume (broccoli, morcovi, fasole verde, mazare verde, ardei) gatite la aburi si salata de cruditati. Optional, o felie de paine integrala, 300 ml de supa de legume.

Cina: jumatate din portia de la pranz, dar fara paine si supa.

Varianta 2

Pranz: 200 g de pastrav la cuptor cu ghiveci de legume (ceapa, dovlecei, vinete, ardei rosu, conopida, rosii - fara ulei) si o salata verde cu castraveti. Optional, o felie de paine integrala, 300 ml de supa de legume.

Cina: jumatate din portia de la pranz, dar fara paine si supa.

Varianta 3

Pranz: omleta din 2 oua cu dovlecel si spanac (gatita in tigaie antiaderenta, fara ulei) servita alaturi de rosii, ridichi, castraveti si masline nesarate. Optional, o felie de paine integrala, 300 ml de supa de legume.

Cina: jumatate din portia de la pranz, dar fara paine si supa.

Alte idei de retete dieta Rina ziua 1

Te sfatuiesc ca la fiecare 4 zile sa introduci in meniu cate un tip diferit de proteina. Diversificarea meniului va evita monotonia si posibilele dezechilibrele nutritionale.

Iata cateva idei de retete dieta Rina ziua 1:

  • ardei umpluti cu carne tocata mai slaba
  • sarmale in foi de varza cu carne tocata de curcan
  • somon cu ghiveci de legume la cuptor
  • guacamole cu ou posat
  • salata greceasca
  • tocanita de ciuperci cu masline
  • spanac tras la tigaie in usturoi cu ou posat
  • tocanita de mazare verde cu piept de pui
  • ardei umpluti cu branza
  • friptura de miel inabusita la tava cu sparanghel
  • ficati de pui cu ceapa si usturoi