Semintele de in

Semintele de in au fost folosite inca din cele mai vechi timpuri, mai ales in tarile asiatice, in diverse preparate culinare si combinate cel mai frecvent cu orez.

In prezent, semintele de in sunt din ce in ce mai cautate si apreciate. Acest lucru se datoreaza faptului ca de-a lungul timpului s-au facut mai multe studii care au aratat multiplele beneficii ale consumului lor.

Daca vrei sa afli mai multe informatii despre aceste seminte, te invit sa citesti acest articol. Iti voi spune si care sunt beneficiile lor pentru sanatate, ce proprietati au, dar si cand ar trebui sa le eviti (contraindicatii).

Despre semintele de in

Despre semintele de in

Denumirea stiintifica a semintelor de in provine din limba latina, Linum usitatissimum, adica foarte util

Traducerea se potriveste de minune, deoarece intr-adevar inul are o foarte mare utilitate. Incepand cu intrebuintarea sa in industria textila si pana la a-l considera o frumoasa planta ornamentala.

Despre semintele de in trebuie sa stii ca se aseamana destul de mult cu semintele de susan, doar ca au un invelis mai tare.

Acestea pot sa aiba o culoare galben-aurie sau maro. Indiferent de culoare, semintele de in nu isi schimba valorile nutritionale.

In cele ce urmeaza vei descoperi cum poti consuma semintele de in si, mai ales, de ce este important sa le consumi, deci care sunt beneficiile acestor seminte.

Te voi ajuta si cu cateva feluri de mancare in care poti sa adaugi seminte de in, ca sa-ti fie mult mai usor pentru a le introduce in meniul tau zilnic (daca se poate).

Beneficiile semintelor de in

Beneficiile semintelor de in

Beneficiile semintelor de in sunt numeroase, iar daca pana acum nu ai inclus in alimentatie aceste seminte, cu siguranta informatiile de mai jos te vor convinge sa o faci.

Asta deoarece iti voi prezenta in detaliu beneficiile pe care pot sa le aiba consumul semintelor de in.

In acest sens, micile seminte miraculoase pot sa reprezinte un bun remediu natural pentru bolile de inima, pentru sanatatea pielii, a parului si a unghiilor.

De asemenea, au proprietati antiinflamatorii si calitati terapeutice pentru afectiuni precum constipatia, dureri menstruale, infertilitate, impotenta sau endometrioza.

In urma unor studii s-a constatat ca prin consumarea semintelor de in se poate reduce riscul aparitiei diabetului, a bolilor cardiovasculare, artritei sau osteoporozei.

Pe langa toate aceste beneficii, au fost descoperite si urmatoarele:

  • regleaza greutatea corporala
  • ajuta la buna functionare a sistemului digestiv
  • ajuta sistemul circulator sa functioneze corespunzator
  • reduc tensiunea arteriala si nivelul colesterolului
  • ajuta la tratarea bronsitelor cronice
  • reduc simptomele menopauzei, in special bufeurile
  • incetinesc dezvoltarea tumorilor si a cancerului
  • trateaza simptomele colonului iritabil

Beneficii pentru par, piele si unghii

Beneficii pentru par, piele si unghii

Este cunoscut faptul ca femeile prezinta un interes deosebit de mare pentru sanatatea si aspectul parului, a pielii si a unghiilor 🙂 .

Ceea ce poate nu stiai este ca un foarte mare ajutor il ofera semintele de in.

Pentru a accelera cresterea parului si dezvoltarea sa cat mai sanatoasa, poti renunta la tratamentele scumpe care iti sunt aplicate in saloanele de coafura.

Acestea pot fi inlocuite cu un tratament natural pe care il poti prepara acasa, cu multa usurinta. Ai nevoie doar de seminte de in si ulei de cocos.

Iata cum trebuie sa procedezi:

  1. macina semintele de in, transformandu-le in pudra
  2. amesteca pudra obtinuta cu ulei de cocos, pana cand se omogenizeaza si capata aspectul unei paste
  3. aplic-o pe scalp si maseaza-te usor
  4. lasa pasta sa actioneze timp de aproximativ o jumatate de ora
  5. spala parul cu samponul pe care il folosesti de obicei

Se recomanda sa se aplice saptamanal acest tratament, iar rezultatele vor incepe sa apara dupa o perioada scurta de timp. Totusi, te indemn sa ai rabdare si sa urmaresti intocmai instructiunile date.

Considerate semintele frumusetii, semintele de in au efecte spectaculoase pentru ten, in special pentru tenul care prezinta riduri sau acnee.

Pentru astfel de probleme, poti sa iti prepari acasa o masca din seminte de in, astfel:

  • macina semintele de in cu ajutorul unui blender
  • amesteca pudra cu iaurt
  • masca obtinuta intinde-o pe fata si las-o sa actioneze timp de 15 minute
  • spala-te pe fata cu apa calduta

In cazul in care te confrunti cu iritatii ale pielii sau ten rigid si uscat, poti de asemenea, sa iti prepare o masca pe baza de seminte de in. Tot ce trebuie sa faci este: sa pui la inmuiat semintele de in, sa le fierbi, apoi sa le scurgi si sa le pisezi cu blenderul.

Vei obtine o pasta pe care o vei intinde pe fata si o vei lasa sa actioneze timp de 15-20 de minute. Dupa ce timpul expira, o poti indeparta cu usurinta, folosind doar apa curata si calduta.

Daca unghiile tale sunt fragile, se rup cu usurinta sau pur si simplu nu cresc, din nou iti vin in ajutor aceste seminte. Fie ca le consumi intregi, macinate sau sub forma de ulei, ele reprezinta o foarte buna modalitate de a reda aspectul sanatos al unghiilor tale.

Proprietatile semintelor de in

Proprietatile semintelor de in sunt multiple. Datorita lor, semintele pot sa aiba atat de multe beneficii pentru sanatatea noastra

Exista studii care au demonstrat ca semintele de in au un continut ridicat de:

  • vitamina C si E
  • vitaminele B1, B3, B5, B6, B9
  • acizi grasi Omega 6
  • proteine vegetale si fibre solubile
  • aminoacizi
  • substante minerale: fier, magneziu, calciu, zinc, potasiu, seleniu, fosfor

Pe langa toate acestea, semintele de in sunt renumite datorita faptului ca au un continut dublu de acizi grasi Omega 3, comparativ cu continutul regasit in peste.

Aceleasi studii au aratat ca semintele de in au o eficienta mai mare decat nucile, soia sau uleiul de rapita.

Cum se consuma semintele de in?

Cum se consuma semintele de in?

Daca te-am convins sa incerci si tu seminte de in, dar nu stii cum se pot consuma, iata cele trei modalitati de consum.

Acestea se pot consuma intregi, cu specificatia ca trebuie tinute mai intai in apa, pentru cateva ore.

Este necesar sa faci acest lucru, deoarece astfel vor fi digerate mai usor. Daca nu vrei sa le ti in apa, afla ca le vei eliminata intregi, iar in acest caz nu vei beneficia de toate substantele nutritive pe care le contin.

Mai poti consuma seminte de in macinate, transformate in pulbere. Ceea ce trebuie sa stii in cazul in care preferi aceasta modalitate de consum, este faptul ca organismul le va digera mult mai usor, iar efectul lor se va face mai repede.

Totusi, este mai indicat sa le macini acasa, inainte de a le consuma, si nu sa le cumperi gata macinate. Asta deoarece isi pierd mult mai repede proprietatile dupa ce sunt macinate.

Nu in ultimul rand, le poti consuma si sub forma de ulei de in. Desi nu este recomandat a se consuma propriu-zis ca aliment, uleiul de in are efecte deosebite asupra pielii si a tenului. Acest lucru presupune consumul indirect, folosit in cataplasme sau unguent.

Totusi, unele studii au aratat ca prin consumul a maximum 2 grame de ulei de in se pot reduce simptomele ochilor uscati, simptome intalnite des la persoanele cu sindrom Sjogren.

Retete cu seminte de in

Acum, dupa ce ai aflat cat sunt de valoroase semintele de in, le poti include periodic in alimentatie.


Vei vedea in cele ce urmeaza ca nu este deloc greu sa faci acest lucru, chiar daca fragilele seminte par a nu oferi prea multe variante de consum.


Iti propun sa incepem lista retetelor cu seminte de in cu un preparat care nu necesita prea mult efort...

Suc de lamaie cu seminte de in

Ai nevoie de: un sfert de lamaie, o lingurita de pudra obtinuta din macinarea semintelor de in si o cana cu apa calda.


Amestecand toate aceste ingredient, vei obtine un suc cu un gust acrisor, dar cu un efect benefic asupra digestiei si a procesului de detoxifiere.

Snitel in crusta de seminte de in

Ai nevoie de: piept de pui, condimente (boia, chimen, ghimbir, chili), seminte de in macinate, ulei pentru prajit.


Dupa ce tai fasii pieptul de pui, amesteci toate condimentele si introduci bucatile de carne, acoperindu-le bine cu amestecul rezultat din condiment.


Pregatesti uleiul pentru a se incinge, iar cand acesta este la temperatura potrivita, adaugi bucatile de pui date prin condiment. Le lasi sa se prajeasca pe ambele parti, apoi le asezi pe un servetel de hartie pentru a se scurge de surplusul de ulei.


Snitelele in crusta de seminte de in se pot servi dupa preferinta, cu salata sau cu legume.

Budinca de in si chia

Ai nevoie de: lapte si ulei de cocos sau de migdale, seminte de chia si seminte de in macinate.


Intr-o cratita incalzita la foc mediu, adaugi toate ingredientele pe care le amesteci in continuu timp de aproximativ 5 minute. Dupa acest timp, compozitia va fi mai groasa, avand consistenta unei budinci obisnuite.


Imparte budinca in boluri si serveste-o cu sirop de artar, fructe proaspete, nuci macinate sau diverse toppinguri, dupa gust.

Alte retete

Tine cont de faptul ca acestea nu sunt singurele preparate in care poti adauga seminte de in. Ele pot sa insoteasca iaurtul tau de la micul-dejun sau cerealele.


De asemenea, le poti include in shake-uri, smoothie-uri, dressing-uri pentru salate, aluaturi pentru paine, prajituri, biscuiti sau briose.

Contraindicatii

Consumul semintelor de in trebuie evitat de catre femeile insarcinate sau care alapteaza. Inca nu se cunosc reactii adverse in cazul acestor persoane. Tocmai din acest motiv, cel mai indicat este sa se evite consumul.

De asemenea, persoanele care prezinta hemoragii ale tubului digestive sau obstructii trebuie sa evite orice cura cu seminte de in.

Administrate intern, semintele de in pot sa reduca absorbtia substantelor din anumite medicamente, anuland astfel efectele acestora.

Consumul in exces a semintelor de in poate provoca diverse intoxicatii, constipatie, balonare si dureri de stomac.