Ce este melatonina

Te trezesti adesea cu multe ore inainte de a suna alarma? Cand ajungi acasa esti mereu obosit? Dormi doar cateva ore pe noapte sau ai un somn in reprize? Atunci e cazul sa pui punct insomniilor! Si asta deoarece in acest articol iti voi spune ce este melatonina.

Desi poate nu consideri asta o problema foarte grava, ar trebui sa o iei foarte in serios. Un somn de calitate trebuie sa aiba intre sase si opt ore pe noapte.

Insomniile care se prelungesc nopti la rand pot fi o adevarata problema pentru ca organismul tau are nevoie de odihna. Lipsa somnului vine cu o serie de probleme atat la munca cat si in viata de familie. In acest fel se favorizeaza stresul si oboseala.

Din fericire exista solutii pentru a combate insomniile. Spre exemplu, un surplus de melatonina poate fi o varianta de luat in calcul atunci cand somnul devine o problema. Ea iti poate oferi insa si alte beneficii. Ce este melatonina, la ce te ajuta si de unde o poti lua, vei afla in randurile de mai jos.

Ce este melatonina

Voi incepe prin a-ti da raspunsul la intrebarea ce este melatonina. Este un hormon produs de glanda pineala, derivat din serotonina. Poate suna prea tehnic, dar ceea ce este esential de retinut este faptul ca melatonina este acel hormon cheie in obtinerea unui somn odihnitor.

Secretia de melatonina are loc in timpul somnului, atingand apogeul dupa miezul noptii, pana spre ora patru, dupa care se diminueaza.

Faptul ca organismul o produce doar in timpul somnului, creeaza un cerc vicios. Nu dormi din cauza unui deficit de melatonina pe care corpul tau nu o produce suficient deoarece nu dormi. Poti iesi din acest cerc prin a-ti administra singur melatonina.

La ce te ajuta melatonina

Dupa cum spuneam anterior, melatonina te poate ajuta sa ai un somn calitativ. Pe termen lung este o solutie mult mai buna pentru a combate insomniile decat somniferele, care pot creea dependenta. Aceasta iti aduce insa si alte beneficii.

Are un rol important in reglarea ritmului circadian, acel ciclu de aproximativ 24 de ore in care corpul trebuie sa treaca prin anumite procese biochimice. Un ritm circadian bun te va ajuta sa te simti energic.

Corpul tau va avea capacitatea de a se regenera si de a lupta impotriva afectiunilor. Nivelul tau de concentrare va fi unul crescut.

Melatonina este un antioxidant important si poti beneficia la maxim de toate beneficiilie caracteristice atioxidantilor. Anumite studii arata ca ar fi de doua ori mai puternica decat unele vitamine si decat betacarotenul.

De asemenea, melatonina iti poate echilibra activitatea endocrina pentru ca regleza ciclul menstrual si intrarea la menopauza. Procesele de reglare a tensiunii arteriale si a glicemiei au un aliat important in melatonina.

Daca ai migrene poti scapa de ele suplimentandu-ti cantitatea de melatonina din organism. Aceasta suplimentare te poate ajuta sa te adaptezi rapid la decalajele de fus orar si sa ai o perioada mai scurta de vindecare a arsurilor cutanate.

De unde poti lua melatonina

Ideal ar fi sa obtii cantitatea necesara de melatonina prin somn! Daca acest lucru nu este posibil, poti recurge la suplimentele care o au ca baza. Le poti gasi in farmacii sau magazinele naturiste, insa in cazuri cronice de insomnii ar fi ideal sa le iei dupa un consult medical.

Exista si metode prin care poti stimula in mod natural secretia de melatonina, fara a fi nevoie sa apelezi la suplimente. Pentru asta trebuie sa elimini treptat sursele de lumina inainte de a te culca. E indicat sa nu te mai uiti la nici un ecran cu cel putin o ora inainte de a te culca. La culcare trebuie sa stingi toate sursele de lumina.

Poti apela si la cateva surse naturale de melatonina, insa acestea nu sunt la fel de eficiente ca suplimentele. Printre sursele naturale de melatonina se numara rosiile, ciresele, lactatele, cerealele integrale, nucile, vinul si uleiul de masline.

Contraindicatii si avertizari

Administrarea gresita a melatoninei poate avea simptome adverse.

Poti avea greata, dureri de cap, irascibilitate, crampe abdominale, o scadere a tensiunii arteriale, etc.

Daca ai aceste simptome dupa administrarea suplimentelor pe baza de melatonina, ar trebui sa iei o pauza si sa consulti un medic.

Sper ca acest articol ti-a fost de mare folos in a afla ce este melatonina, de ce e importanta pentru somnul tau, dar si ce alte beneficii iti poate aduce si cum o poti procura.

Tine doar de tine sa pui capat insomniilor. Sanatate multa!

error: Continut protejat!