Ceai de catina

Consumul de ceai de catina este un remediu natural de care organismul nostru are mare nevoie. Si asta pentru ca acest ceai ajuta la tratarea multor afectioni, dar si la cresterea nivelului de energie.

Mai mult decat atat, ceaiul de catina este un excelent aliat in sezounl rece. Te va ajuta sa-ti intaresti sistemul imunitar si sa te feresti de raceli.

Despre catina

Catina (Hippophae Rhamnoides) este un arbust care se creste in zonele nisipoase si mlastinoase. In general ajunge la o inaltime de 3 pana la 5 metri.

Catina are ramurile spinoase, frunzele inguste, iar fructele sunt portocalii si mici. Fructele de catina se folosesc in fitoterapie. Asta deoarece acestea reprezinta un adevarat energizant pentru organism. Acest lucru se datoreaza continutului mare de vitamine ( C, B, E, K, P, F), minerale, acizi grasi, fier, potasiu, calciu, fosfor, uleiuri, antioxidanti.

Datorita multiplelor proprietati pe care le au fructele de catina, consumul de ceai de catina ajuta la tratarea bolilor de cancer, hepatice, gastrice, ale sistemului nervos, dar si previne aparitia acestora.

Fructele de catina sunt folosite si in industria cosmetica, la prepararea diferitelor creme. Au efect emolient si antioxidant. Ajuta la mentinerea supletii pielii si previne imbatranirea acesteia.

Cum se prepara ceai de catina

Ceaiul de catina se prepara adaugand la o cana de apa fierbinte, o lingurita de fructe de catina sau un pliculet de ceai de catina Se lasa la infuzie aproximativ 5 minute.

Se poate adauga zahar (de preferat cat mai putin sau deloc) sau miere. Atentie: a nu se adauga mierea cand ceaiul este fierbinte.

Pentru a prepara ceai poti cumpara fructe uscate de la magazinele naturiste. Insa exista posibilitatea sa le usuci chiar si tu, cu ajutorul cuptorului.

Se recomanda consumul a 2-3 cani de ceai de catina pe zi.

Beneficiile ceaiului de catina

Catina trateaza sau amelioreaza un spectru larg de afectiuni. Acest lucru se datoreaza complexului de vitamine si minerale din compozitie.

Insa ce o face si mai speciala este Vitamina C. In catina gasim de 10 ori mai multa Vitamina C decat in citrice. Un motiv in plus ca sa consumam ceai de catina in sezonul rece.

Catina si ceaiul de catina nu se folosesc doar pentru uz intern, ci si pentru cel extern.

Uz intern

  • este benefic in curele de slabit. O cura cu ceai de catina scade pofta de mancare si ofera organismului necesarul zilnic de vitamine
  • confera energie organismului. Poate inlocui cu succes cafeaua de dimineata
  • trateaza anemiile si asteniile
  • trateaza bolile digestive si gastrice
  • trateaza bolile oculare
  • datorita continutului bogat de vitamin C, ajuta la tratarea racelilor si a pneumoniilor
  • ajuta la mentinerea sanatatii psihice, tratand anxietatea si depresia
  • are rol detoxifiant, trateaza colitele, diareea
  • previne cancerul, datorita antioxidantilor pe care ii contine
  • un bun stimulator al sistemului imunitar
  • trateaza bolile ficatului: hepatite, ciroze, precum si boli ale splinei
  • are proprietati afrodisiace
  • ajuta la intinerirea pielii, previne imbatranirea
  • intareste unghiile si parul

Uz extern:

  • trateaza tenul accneic. Tamponeaza fata cu un disc demachiant inmuiat in ceai de catina
  • trateaza afectiuni ale pielii, precum psoriazis sau alte eczeme (tamponari cu ceai  de catina)
  • trateaza raia si arsurile (uleiul de catina)

Contraindicatii ceaiului de catina

Chiar daca are foarte multe beneficii pentru sanatate, sunt unele situatii cand nu trebuie sa consumi acest ceai.

In primul rand nu este recomandat femeilor gravide si celor care alapteaza. De asemenea, a se evita consumul in cazul in care suferi de diaree, astm bronsic sau pancreatita.

Avand efect energizant, iti recomand sa eviti consumul seara. Asta daca vrei sa ai un somn odihnitor 🙂 .

error: Continut protejat!