Cum sa faci fata stresului? Obiceiuri sanatoase pentru a-l reduce

Vremurile in care traim sunt din ce in ce mai agitate. Pe parcursul unei zile trebuie sa facem fata problemelor de la lucru, sa avem grija de familie, sa intretinem curatenia acasa, sa mentinem stabilitatea financiara si multe alte responsabilitati cu care ne confruntam zilnic. Toate acestea pun presiune asupra noastra si pot declansa stresul. Devenim agitati, iritati, anxiosi, competentele noastre se reduc si nu mai suntem la fel de capabili ca sa ne confruntam cu problemele zilnice.

Daca stii cum sa faci fata stresului, acesta poate fi benefic pentru tine. Atunci cand practici obiceiuri sanatoase pentru a-l reduce si modalitati de calmare rapida, stresul poate fi motivant. In plus, reduci riscul aparitiei stresului cronic.

Stresul cronic poate duce la o serie de probleme de sanatate: anxietate, depresie, oboseala, dureri de cap, creste riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, creste colesterolul, afecteaza sangele si sistemul nervos.

Din pacate, nu intotedeauna putem schimba presiunile din exterior care vin spre noi si ne coplesesc. Insa putem decide cum sa reactionam in fata acestor presiuni. Astfel, evitam aparitia stresului si facem fata cu brio in orice situatie.

Cum sa faci fata stresului? Obiceiuri sanatoase pentru a-l reduce:

  • Dieta sanatoasa – cu o dieta sanatoasa si echilibrata esti pregatit sa faci fata mai bine problemelor de peste zi. Mesele echilibrate de pe parcursul zilei iti dau energie. Evita gustarile rapide si nesanatoase: alimentele procesate, produsele de panificatie, alimente bogate in zaharuri, mancarurile prajite si alimentele conservate. Acestea contin carbodirati nesanaotosi, cresc nivelul de insulina si implicit elibereaza hormonul de stres. Citeste mai multe aici. https://www.biod.ro/cum-sa-slabesti-usor-cu-dieta-low-carb/  Poti inlocui aceste alimente cu gustari sanatoase, legume, fructe, nuci, seminte. S-a dovedit ca nucile reduc stresul datorita continutului de acizi grazi omega-3.
  • Consuma ghimbir – studiile recente au demonstrat ca ghimbirul este un remediu naturist pentru reducerea stresului.
  • Dormi suficient – Un somn bun, de 6-8 ore pe noapte, te ajuta sa ai mintea odihnita si sa faci fata mai usor problemelor de peste zi. Daca nu te odihnesti suficient peste zi vei fi irascibil, irational si agitat. Dar ce te faci atunci cand esti stresat si nu poti dormi? Iata cateva tratamente naturiste pentru a invinge insomnia.
  • Bea ceai – o cana cu ceai te poate calma atunci cand esti agitat. Ceaiul de sunatoare este recunoscut ca inlatura depresia si creste nivelul de serotonina. Musetelul induce somnul. Plante precum: passiflora, lavanda, roinita combat, de asemenea, stresul.
  • Renunta la obiceiurile proaste – evita alcoolul, tigarile si cafeaua. Desi, temporar iti dau senzatia ca reduc stresul, de fapt il accentueaza pe termen lung. Acestea pot creste tensiunea arteriala.
  • Fa miscare zilnic – miscarea te face sa te simti mai bine, reduce depresia si anxietatea, te face sa te simti increzator, creste capacitatea de a face fata problemelor, ai un control mai bun asupra mintii si corpului. Ai nevoie de doar 30 de minute pe zi de miscare pentru ca endorfinele sa fie eliberate si sa ti se imbunatateasca starea de spirit. In plus, miscarea poate fi o forma de meditatie. Poti gasi soltutii la probleme pe care le credeai de nerezolvat. Fa sport, alearga, plimba-te sau orice alta activitate care te face sa te simti bine.
  • Razi mai mult – este cunoscut faptul ca un zambet te poate scapa din orice incurcatura. Rasul, insa, reduce stresul. Acesta iti imbunatateste starea de spirit prin cresterea endorfinelor. Nu te sfii sa razi atunci cand auzi o gluma buna, cand te uiti la o comedie sau in orice alt moment amuzant.
  • Asculta muzica, danseaza – muzica si dansul te pot face fericiti. Cand asculti muzica sau cand dansezi te simti bine si gandesti mai clar.
  • Calmeaza corpul si mintea – tehnicile de respiratie profunda sunt foarte bune in lupta cu stresul. Atunci cand respiri adanc si lent, corpul se oxigeneaza, iar mintea se linisteste. Cand esti stresat, inspira incet timp de 5 secunde un volum mare de aer, tine-l in plamani 5 secunde, apoi exipra-l lent. Repeta acest exercitiu de inca 9 ori. Poti incerca chiar meditatia sau yoga.
  • Fa o baie relaxanta si aromaterapie – simturile sunt stric legate de creier. Astfel ca, o baie relaxanta inainte de culcare dupa o zi agitata, te calmeaza si induce somnul. De asemenea, aromaterapia cu ulei esential de lavanda duce la reducerea stresului.
  • Stabileste prioritatile si nu te grabi – cand ai multe lucruri de facut, intr-un timp scurt te poti simti stresat si coplestit. Iti recomand sa iti notezi toate sarcinile pe o lista. Stabileste care sunt prioritare si care se pot face mai tarziu. Fa-le fara graba, concentrat si linistit.
  • Ia o zi libera si fa ceea ce iti place – nimic nu este mai placut decat sa lasi totul si sa iti acorzi atentie tie. Cand esti stresat si agitat, lasa totul in urma si fa lucruri care sa te faca sa te simti bine. Mergi cu familia intr-o excursie, intalneste-te cu pritenii, mergi la film, la salon, distreaza-te, fa activitati care te deconecteaza de rutina zilnica.
  • Scrie totul zilnic intr-un jurnal – cand est foarte stresat, scrie zilnic intr-un jurnal toate sentimentele si gandurile pe care le-ai avut pe parcursul zilei. Este o metoda foarte buna de a gestiona stresul. Asa poti sa indentifici cel mai bine factorii declansatori ai stresului, reactiile tale in fata lor si solutiile pentru a le gestiona mai bine in viitor.

Toate aceste obiceiuri sanatoase pentru a reduce stresul au efecte benefice pe termen lung asupra sanatatii. Un stil de viata sanatos, ne protejeaza de stres, dar duce si la cresterea logevitatii noastre.

error: Continut protejat!