Tratamente naturiste pentru a invinge insomnia

Insomnia reprezinta incapacitatea de a dormi noaptea sau trezirea excesiva pe timpul noptii. Aceasta nu este doar enervanta, ci poate avea efecte negative asupra sanatatii. Din fericire, exista o multime de tratamente naturiste pentru a invinge insomnia, fara a fi nevoiti sa apelam la pastile nasanatoase.

Iata cateva sfaturi utile care te ajuta sa induci somnul, atat de necesar pentru organism.

Tratamente naturiste pentru a invinge insomnia

Creste nivelul de melatonina

Produsa de serotonina, melatonina este un hormon natural care regleaza ciclul de somn. Un nivel scazut de melatonina duce la lipsa somnului si aparitia insomniei.

Poti creste nivelul natural de melatonina prin consumul de alimente care contin triptofan. Triptofanul este un aminoacid esential care ajuta la producerea de serotonina, implicit de melatonina.

Consuma astfel : carne de curcan, oua, lapte, fructe de mare, branza tofu, nuci, semnite de floarea soarelui, banane, cereale integrale, germeni de grau.

O alta modalitate de a obtine triptofan ar fi un supliment numit 5 – HTP ( 5 – hidroxitriptofan de origine vegetala ), care contine diferite substante nutritive:

  • vitaminele B
  • vitamina C
  • acid folic

5 – HTP, pe langa cresterea nivelului de serotonina si melatonina, induce calmul, relaxarea, sustine memoria si este util in curele de slabire

Creste nivelul de melatonina apeland chair la un supliment de melatonina. Ia intre 3 – 6 mg de melatonina cu o ora inainte de a merge la culcare.

Evita alimentele care stimuleaza insomnia

Limiteaza consumul de cofeina. Este bine cunoscut faptul ca aceasta stimuleaza insomnia si agitatia. Evita sa mai bei cafea dupa-amiaza si seara.

De asemenea, evita consumul de zahar inainte de culcare. Zaharul creste nivelul de energie, insa pe o perioada scurta de timp, ceea ce poate duce la scaderea glicemiei pe timpul noptii si cresterea cortizonului si a adrenalinei.

Acest lucru poate sa intrerupa somnul in toiul noptii, inducand insomnia.

Ai grija de deficitul de calciu si magneziu

Calciu si magneziu lucreaza foarte bine impreuna pentru a calma organismul, relaxeaza nervii si muschii.

Carentele de calciu, dar mai ales de magneziu, pot produce dificultati de somn. Magneziu este un sedativ natural. Consuma alimente bogate in magneziu: legume verzi, migdale, caju, tarate de grau, cereale integrale.

Poti chiar suplimenta calciu si magneziu din organism inainte de culcare cu pana la 500 mg de calciu si 300 mg de magneziu, cu ajutorul suplimentelor naturale.

Cere ajutor plantelor medicinale

Valeriana este cunscuta ca planta care are efecte benefice asupra inducerii somnului. Este de asemnea un sedativ natural. Se crede ca aceasta are efecte de crestere a acidul gamma-aminobutiric (GABA). Acesta este un neurotransmitator calmativ din organism.

Daca nivelul GABA este scazut, adrenalina creste, ceea ce duce la insomnie. Valeriana se poate administra sub forma de ceai sau ca supliment cu o ora inainte de culcare.

O cana cu ceai de musetel seara ajuta, de asemenea, sa combati insomnia. Este dovedid stiintific ca musetelul este o planta folosita adesea pentru a reduce anxietatea, tensiunea musculara, calmeaza digestia si induce somnul.

Alte plante medicinale cu efecte benefice asupra somnului sunt: passiflora, lavanda, hameiul, portocala amara.

Apeleaza la aromaterapie

Plantele pot fi de asemenea folosite sub forma de uleiuri esentiale cu efecte benefice pentru somn.

Poti folosi uleiurile esentiale din plante intr-o baie relaxanta inainte de a merge la culcare. Uleiul esential de lavanda, de exemplu, este un bun remediu natural care induce somnul, avand efecte linistitoare.

Foloseste betisoare cu ulei de lavanda pentru relaxare sau pune cateva picaturi de ulei de lavanda pe o batista si aseaz-o sub perna. Alte uleiuri cunoscute ca ajuta somnul sunt uleiul esential de ylang – ylang sau musetelul.

Expune-te la lumina

Producerea de melatonina este influentata de lumina. Lumina ii spune corpului cand sa mearga la culcare si cand sa se trezeasca.

Daca adormi greu noaptea, ai nevoie de mai multa lumina dimineata. Fa o plimbare dimineata pe lumina, in aer liber. Daca nu mai poti dormi dimineata si te trezesti devreme, plimba-te in aer liber dupa – amiaza tarziu, spre seara.

Poti apela la dispozitive de terapie cu lumina, daca nu ai timp pentru plimbari in aer liber, desi sunt recomandate.

Asculta muzica relaxanta

Inainte de a merge la culcare, muzica are un efect de relaxare profunda, la fel cu cel generat de meditatie sau yoga. Induce somnul, imbunatateste calitatea acestuia si reduce riscul sa te trezesti pe timpul noptii.

Daca suferi de depresie, hipertensiune arteriala, diabet, etc. si urmezi un tratament medicamentos, consulta-te cu medicul inainte de a apela la tratamente naturale pentru a invinge insomnia.

Unele tratamente naturale in combinatie cu tratamentul medicamentos pot avea efecte nedorite. Valeriana interactoneaza cu medicamentele sedative. De asemenea, nu combina 5-HTP cu medicamentele antidepresive.

error: Continut protejat!