Alimente care contin calciu

Calciul este un element cheie in dezvoltarea sanatoasa a sistemului osos. Ca atare, atunci cand acest mineral lipseste din organismul tau sau se afla intr-o cantitate insuficienta, ar trebui sa compensezi cu o cantitate cat mai mare de alimente care contin calciu.

Pe langa acestea e important sa consumi si alimente care contin vitamina D3. Fara aceasta, consumul de alimente bogate in calciu poate fi inutil. Pentru a se fixa in oase, calciul are nevoie de suportul vitaminei D3.

Ce alimente contin calciu, care este rolul acestui mineral in corp si care sunt principalele beneficii ale calciului urmeaza sa afli in randurile de mai jos.

Principalele beneficii ale calciului

Probabil stii deja care este rolul principal al calciului pentru sistemul osos. Il intareste si il mentine sanatos.

Pentru a avea insa un sistem osos sanatos si o dantura perfecta, ai nevoie atat de un aport optim de calciul in organism. Dar nu trebuie sa uiti nici de celelalte minerale care ofera suportul necesar.

Pentru a pastra sistemul osos sanatos, calciul are nevoie sa fie ajutat de fosfor, magneziu si vitamina D3. Alimentele care le contin pe toate patru sunt ideale pentru a-ti mentine oasele sanatoase.

Calciul are un rol important in coagularea sangelui si implicit in mentinerea inimii sanatoase si perfect functionale.

De asemenea, calciul contribuie la reglarea batailor inimii si la reglarea presiunii arteriale.

Sistemul tau locomotor are nevoie de calciu. Datorita acestuia, muschii raspund comenzilor date de catre nervi. Dezvoltarea creierului si a activitatii cerebrale sunt intr-o oarecare dependenta fata de calciu.

Daca vrei sa slabesti, calciul poate avea un rol cheie in dieta ta. Acesta inhiba o substanta care provoaca depunerea grasimilor si in acelasi timp incetineste metabolizarea lipidelor.

De asemenea, pentru a pune punct insomniilor este indicat sa iti maresti doza zilnica de calciu. Vei avea un somn mai relaxat.

Daca ai un par care nu te multumeste sau unghiile se degradeaza usor, poti rezolva aceste probleme cu un surplus de calciu.

Pentru sistemul tau imunitar, calciul isi aduce zilnic aportul si ajuta la combaterea infectiilor, ajutand organismul sa se vindece de ele.

Exista studii care atesta faptul ca un aport optim de calciu te poate ajuta sa scapi de anumite forme ale cancerului. Aici mentionez cancerul de colon, rectal sau de prostata.

Cum iti dai seama daca ai deficit de calciu

Uneori e foarte simplu sa iti dai seama ca ai deficit de calciu. Alteori ai nevoie sa afli asta de la un medic pentru ca altfel e greu sa iti dea seama.

Unghiile si parul se regasesc printre cei mai importanti depozitari de calciu din organism. Atunci cand corpul tau are nevoie de mai mult calciu, si-l va extrage din acestea. Astfel ca parul si unghiile vor resimti deficitul de calciu si nu vor mai parea sanatoase. Acesta este unul dintre cele mai vizibile semne ca ai un deficit de calciu.

Atunci cand resimti o stare de ameteala severa sau chiar lesini instant. E posibil ca organismul tau sa nu aiba suficient calciu. Daca starea persista dupa ce ai consumat alimente care contin calciu, e indicat sa consulti un medic.

Senzatia de amorteala, carceii, pierderile de memorie si tulburarile ritmului cardiac se mai pot numara printre semnele unei carente de calciu.

Care este doza zilnica de calciu recomandata

Doza zilnica de calciu pentru oameni este stabilita dupa mai multe criterii. Printre acestea mentionez:

  • varsta
  • greutatea
  • sexul
  • anumite stari ale organismului

Cand vorbim de dozele zilnice de calciu, general valabile, varsta este cel mai important criteriu.

Adultii au nevoie zilnic de aproximativ 1.000 mg de calciu. Femeile insarcinate, care alapteaza sau sunt la menopauza, au nevoie de o doza crescuta pana la 1.300 mg.

Sugarii au nevoie de 200 – 260 mg, iar doza zilnica pentru copiii intre unu si trei ani este de aproximativ 700 mg.

Odata cu cresterea varstei, minorii au nevoie de un aport mai mare de calciu. Cei cu varsta intre patru si opt ani au nevoie de un aport de calciu similar cu cel al adultilor. Minorii trecuti de 9 ani au nevoie de 1.300 mg calciu.

Cea mai mare nevoie de calciu in fiecare zi o au adultii trecuti de 50 de ani. In cazul acestora doza zilnica este de 1.500 mg de calciu.

Alimente care contin calciu

Ce alimente contin calciu

Laptele este cunoscut ca fiind unul dintre alimentele care contine calciu. De asemenea, poti consuma si lactate precum branzeturile degresate si iaurtul cu continut scazut de grasimi.

Organismul nu are capacitatea de a absorbi tot calciul din lapte, astfel incat nu ar trebui sa te bazezi doar pe acesta. Ar trebui sa te orientezi si spre alte alimente care contin calciu.

Corpul unui adult absoarbe doar in jur de 40% din calciul ingerat, lucru care e oarecum similar si in cazul celorlalte alimente.

Cele mai importante alimente care contin calciu, pe langa lactate, sunt:

  • ouale
  • pestele de apa sarata
  • fasolea uscata
  • conopida
  • brocoli
  • telina
  • alunele
  • nucile
  • migdalele
  • semintele de floarea soarelui
  • susanul

Nu este insa suficient sa le consumi pe acestea pentru a avea un aport crescut de calciu in organism.

Trebuie sa elimini si o serie de alte alimente care impiedica asimilarea calciului de catre organism, cum ar fi cele bogate in grasimi.

Sfecla, cafeaua, ciocolata, bauturile alcoolice si carbogazoase se afla pe lista celor pe care nu ar trebui sa le consumi daca vrei sa iti cresti aportul de calciu din organism.

Am ajuns la finalul si se impune un scurt rezumat a celor scrise mai sus. In articolul de fata ai vazut care sunt beneficiile calciului, de ce e important acesta pentru organismul tau, cum poti vedea daca ai carente de calciu si ce alimente ar trebui sa consumi.

error: Continut protejat!