Cele mai bune vitamine pentru par

De cele mai multe ori, caderea parului are la baza lipsa de vitamine si minerale din organism. Si pentru ca un par frumos si sanatos trebuie hranit atat din exterior, cat si din interior, astazi o sa vorbim despre cele mai bune vitamine pentru par:

  • care sunt acestea
  • in ce alimente le poti gasi
  • alte informatii utile

Daca iti doresti un par frumos, bogat, plin de vitalitate si de stralucire, atunci citeste acest articol!

Vei afla lucruri interesante, care te vor ajuta sa ai podoaba capilara pe care ti-o doresti.

Care sunt cele mai bune vitamine pentru par?

Vitamina A

Fiecare celula din corp are nevoie de aceasta vitamina pentru a putea functiona. Printre efectele negative ale deficientei de vitamina A se numara si caderea parului.

Vitamina A stimuleaza producerea de sebum de la nivelul scalpului si previne astfel uscarea, subtierea si ruperea firului de par.

De asemenea este o vitamina benefica pentru sanatatea pielii, dintilor si unghiilor.

Alimente bogate in vitamina A: morcovul, dovleacul, cartoful, spanacul, portocalele, mango, iaurtul, lapte, ouale.

Vitamina B3 (niacina)

Aceasta vitamina are un rol important in furnizarea de energie pentru organism si participa in metabolismul proteinelor si lipidelor.

Cunoscuta si sub numele de vitamina PP (Pellagra Preventer) sau acid nicotinic, vitamina B3 stimuleaza circulatia sangelui la nivelul scalpului.

Astfel, firele de par sunt hranite si fortificate inca de la radacina si devin mai puternice si elastice.

Alimente bogate in vitamina B3: brocoli, spanac, ciuperci, vinete, conopida, mazare, avocado, zmeura, nuci, migdale, arahide, iaurt, carne de peste, de miel, de pui, de curcan.

Vitamina B7 (biotina)

Biotina este o coenzima care reactioneaza cu enzimele pentru a produce aminoacizii.

Aceasta joaca un rol important in producerea keratinei care intra in alcatuirea podoabei capilare. Biotina este una dintre vitaminele cu cel mai important rol pentru cresterea parului.

Vitamina B7 imbunatateste elasticitatea si rezistenta cortexului, adica a celui mai gros strat din alcatuirea firului de par.

Alimente bogate in vitamina B7: galbenusul de ou, drojdia de bere, porumbul, soia, taratele de grau, ovazul, avocado, bananele, brocoli, carnea de pui, carnea organelor (ficat, rinichi).

Vitamina B9 (acidul folic)

Aceasta contribuie la formarea de celule sanatoase, la regenerarea tesuturilor si imbunatateste circulatia sangelui.

Vitamina B9 este importanta pentrua sanatatea foliculilor de par. Este insa o vitamina hidrosolubila, deci nu ramane prea mult timp in organism.

Asa ca este important ca zilnic sa consumi suplimente sau alimente bogate in acid folic.

De asemenea, vitamina B9 este foarte importanta pentru femeile insarcinate! Ajuta la dezvoltarea si protejarea embrionului.

Alimente bogate in vitamina B9: legumele cu frunze verzi precum brocoli, spanac, salata, portocalele, lamaile, kiwi, laptele, ficatul.

Vitamina B12

Vitamina B12 ajuta la transportul oxigenului in sange, hraneste celulele si previne anemia (deoarece contribuie la formarea globulelor rosii). Aceasta ajuta la oxigenarea scalpului, astfel incat firul de par sa creasca sanatos.

O deficienta de vitamina B12 duce atat la incetinirea ritmului de crestere, cat si la subtierea firului de par.

Alte simptome ale acestui deficit mai sunt starile de oboseala, pierderi de memorie, stari de confuzie, lipsa poftei de mancare.

Alimente bogate in vitamina B12: carnea de pui si de vitel, pestele (in special somonul), ficatul de vitel, ouale, laptele, branza.

Vitamina C

Aceasta este deosebit de utila pentru intarirea sistemului imunitar si stimuleaza productia de colagen, o componenta a firului de par.

In plus, vitamina C faciliteaza absorbtia in sange a fierului, un mineral necesar pentru cresterea parului. Deoarece are efect reparator, vitamina C ajuta la refacerea mai rapida a pielii.

Aceasta vitamina stimuleaza cresterea podoabei capilare si previne totodata caderea acesteia.

Alimente bogate in vitamina C: ardei gras rosu si verde, cimbru verde, patrunjel verde, macese, portocale, lamai, catina, coacaze negre.

Vitamina D

Aceasta vitamina este liposolubila, adica solubila in grasimi si se regaseste in organism sub forma de vitamina D2 (ergocalciferol) si D3 (colecalciferol).

S-a constatat ca aceasta din urma este mai usor metabolizata de organism si are mai multe beneficii. Corpul uman are capacitatea de a sintetiza vitamina D in mod natural, prin expunerea la soare.

Vitamina D stimuleaza cresterea foliculilor de par si previne caderea acestuia.

Alimente bogate in vitamina D: iaurtul, branzeturile, ouale, pestele gras, carnea de porc, ciupercile.

Vitamina E

Vitamina E este o vitamina care, de asemenea, nu ramane prea mult timp in organism. Drept urmare, ar trebui sa consumi cat mai des alimente bogate in vitamina E.

Aceasta este esentiala pentru buna functionare a organismului si pentru un sistem imunitar puternic.

Are proprietati antiimbatranire si este recunoscuta pentru beneficiile sale asupra pielii. Vitamina E mentine elasticitatea si sanatatea acesteia, inclusiv la nivelul scalpului.

Alimente bogate in vitamina E: avocado, ulei vegetal presat la rece (de masline, porumb, soia, etc), migdale, alune, nuci, cereale integrale, grau si germeni de grau.

Alti nutrienti necesari

In afara de aceste minunate vitamine pentru par, mai sunt si alti nutrienti esentiali care sustin cresterea parului.

Dintre acestia, cei mai importanti sunt:

Suplimente alimentare pentru un par sanatos

Asa cum spuneam si la inceputul articolului, parul sanatos trebuie hranit si din interior, nu doar din exterior.

Astfel, o dieta echlibrata si diversificata este absolut necesara pentru o podoaba capilara asa cum ti-o doresti. Iar in unele cazuri, sunt necesare si suplimentele alimentare.

In acest sens, mi-au atras in mod deosebit atentia, suplimentele de la Alevia. Acestea imi plac foarte mult deoarece contin ingrediente naturale, precum drojdia de bere, germeni de grau, seminte de mei.

Si pentru ca timpul este un bun pretios, iti las mai jos si link-ul:

Se administreaza 1 comprimat de 3 ori pe zi.

Produsul corecteaza carentele nutritive, ajuta la stoparea caderii parului si ii stimuleaza cresterea.

Iar pentru ingrijirea exterioara a podoabei capilare iti mai recomand un produs. Il recomand deoarece are o formula unica, bazata pe ingrediente de o calitate superioara.

Este un sampon care stimuleaza circulatia la nivelul scalpului, opreste caderea parului si totodata stimuleaza cresterea acestuia. Mai jos si link-ul:

Produsul se aplica pe scalp, iar mai apoi se lasa sa actioneze asupra pielii capului pentru aproximativ 3 minute.

Nu uita sa clatesti cu foarte multa apa!

Sfaturi utile pentru un par frumos si sanatos

  • dupa spalare, clateste parul cu ceaiuri naturale din urzica, frunze de nuc sau coada-calului
  • benefica pentru par este si lamaia. Daca nu preferi varianta ceaiului, atunci poti adauga zeama de la o lamaie intr-un litru de apa si sa clatesti parul cu solutia obtinuta
  • foloseste produse de calitate, bazate pe ingrediente naturale
  • evita produsele de uscare, indreptare sau ondulare pentru par
  • dupa spalare, nu freca parul cu prosopul! Tamponeaza-l usor
  • nu folosi unghiile atunci cand te speli, ci buricile degetelor

Frumusete inseamna in primul rand sanatate! Iar la baza acesteia se afla o dieta echilibrata si diversificata.

Nu uita, suplimentele nu pot inlocui un stil de viata sanatos si o alimentatie corespunzatoare. Cele mai bune vitamine pentru par si pentru sanatate se afla la indemana ta.